برگزاری جشنواره های تابستانی هیرکان در ۱۴ شهرستان استان گلستان

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۸:۴۶:۰۶
کد خبر: ۸۷۱۹۹۰
برگزاری جشنواره های تابستانی هیرکان در ۱۴ شهرستان استان گلستان
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از برگزاری جشنواره تابستانی هیرکان در 14 شهرستان استان در تابستان جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا: ابراهیم کریمی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره های تابستانی هیرکان که با حضور معاونین و مدیران شهرستانی اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد ، با اعلام این خبر گفت : این جشنواره تابستانی با هدف افزایش نشاط اجتماعی ، معرفی جنگل های هیرکانی و ظرفیت های گردشگری استان گلستان به مسافران و گردشگران ، در مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که حادثه سیل و آبگرفتی چند شهرستان استان در نوروز امسال موجب لغو سفر تعداد زیادی از مسافران و گردشگرانی شد که گلستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده بودند ، بیان کرد : اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلستان در راستای حمایت از تاسیسات گردشگری استان و همچنین معرفی جنگل های هیرکانی به مسافران و گردشگران ، در حال تدارک جشنواره های تابستانی در سطح شهرستان های استان می باشد.

کریمی یادآور شد : این جشنواره های تابستانی که از 23 لغایت 29 مردادماه 98 در تمام 14 شهرستان استان برگزار می شود با بخش های متنوع از قبیل بازی های بومی و محلی ، طنز در قالب استندآپ کمدی ، اجرای مسابقات فرهنگی گردشگری ، ازدواج آیینی ، نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات ، موسیقی اقوام و ... و متناسب با ظرفیت های هر شهرستان در حال برنامه ریزی است .

وی با تاکید بر این که در برگزاری جشنواره های تابستانی هیرکان باید از توان بخش خصوصی استفاده شود ، خاطر نشان کرد : « یکی از اهداف اصلی این جشنواره در کنار معرفی جنگل های هیرکانی به مسافران و گردشگران همزمان با ثبت جهانی آن ، رونق تاسیسات گردشگری سطح استان می باشد .

 

 

نظر شما