نقش حسینیه بخشیانی ها در توسعه فرهنگی شهر گرگان

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۸:۴۵:۳۲
کد خبر: ۸۷۱۹۹۹
نقش حسینیه بخشیانی ها در توسعه فرهنگی شهر گرگان
خانواده "بخشیانی ها" یکی از خانواده هایی است که طی سالهای گذشته در توسعه فرهنگی شهر گرگان نقش بسیار پررنگی داشته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ خانواده بخشیانی با راه اندازی "هیئت مهدویون" یکی از بزرگترین کارناوال های فرهنگی شهر گرگان را شکل داده اند که در شهرهایی چون مشهد و قم نیز برنامه اجرا می کنند .

"حسینیه بخشیانی ها" در محوطه دوم محله میخچه گران قرار دارد.

در همین رابطه حاج مظاهر بخشیانی مسوول حسینیه اظهار کرد: بعد از فوت پدر و مادرم تنها ارثیه آنها بنام حسینیه حاج محمد اسماعیل بخشیانی واقع در خیابان شهدا ، محله میخچه گران محوطه دوم در سال 95 تاسیس شد .

 

بخشیانی اظهار کرد: همه خانواده سعی کردیم تا ملک شخصی پدرم را برای گسترش فعالیت های فرهنگی و مذهبی به حسینیه تبدیل کنیم.

بخشیانی ادامه داد: در اعیاد و مناسبتهای مذهبی به طور گسترده چه در داخل شهر و چه داخل حسینیه برنامه داریم ضمن اینکه در شهرهای مقدس قم و مشهد فعالیت های زیادی و مختلفی توسط این هیئت برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه  این هیات در سال 82 تاسیس شده  است اضافه کرد : در ایام سیل گلستان 21 هزار پرس غذای گرم به مناطق سیل زده جهت کمک به برادران و خواهران اهل سنت به همراه کمک های نقدی و غیر نقدی ارسال شد.

 مسئول حسینیه بخشیانی ها تصریح کرد: به اذعان مسئولین خراسان رضوی ، برگزاری ایستگاه صلواتی این هیات در مشهد بزرگترین ایستگاه صلواتی این استان  است و در حرم حضرت معصومه در قم نیز ایستگاه صلواتی داریم.

ابوالفضل بخشیانی مسئول هیئت مهدویون نیز بیان داشت: بعد از تاسیس حسینیه بخشیانی ها در سال 95 ، این مکان تبدیل به کانون اصلی فعالیتهای هیات مهدویون شده است .

وی خاطر نشان کرد : از شرقی ترین شهرستان استان یعنی کلاله تا بندرگز در غرب استان برنامه های متمرکز فرهنگی اجرا کردیم و سخنرانان مطرح کشوری همچون شیخ حسین انصاریان ، حجت الاسلام ماندگاری و فرحزاد و مداحانی چون میرداماد ، منصوری و طاهری نیز به استان آمده اند .

خبرنگار:علی اصغر سلیمانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز