نشست کارگروه ساماندهی صنوف و مشاغل شهرداری های کشور در قزوین برگزار شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۱:۴۱:۲۲
کد خبر: ۸۷۲۲۳۸
نشست کارگروه ساماندهی صنوف و مشاغل شهرداری های کشور در قزوین برگزار شد
سومین نشست مشترک کارگروه های تخصصی ساماندهی صنوف، مشاغل و مدیریت مراکز عرضه محصولات کشاورزی شهرداری های کشور در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛سومین نشست مشترک کارگروه های تخصصی ساماندهی صنوف، مشاغل و مدیریت مراکز عرضه محصولات کشاورزی شهرداری های کشور در قزوین برگزار شد.

این نشست با حضور سید حبیب رازی سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سید سعید راد رئیس کارگروه تخصصی مراکز مدیریت عرضه محصولات کشاورزی و مایحتاج مصرفی شهرداری‌های کشور، حمیدرضا تحصیلی رئیس کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل اصناف و فعالیت‌های شهری شهرداری‌های کشور، هاشم نوروزی فرد رئیس گروه دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری و فتاح رمضانعلی از دبیران زبان تخصصی گروه تخصصی ساماندهی و مشاغل و اصناف و فعالیت‌های شهری شهرداری‌های کشور برگزار شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری قزوین در این نشست گفت: بدون شک کارگروه های تخصصی صنوف و همچنین عرضه محصولات کشاورزی نقش مهمی در مدیریت شهری برعهده دارند.
 وحید مقدم سلیمی با بیان اینکه رفع معضل مشاغل مزاحم کاری بین بخشی بوده و تنها برعهده یک دستگاه نمی تواند باشد، افزود: برای داشتن شهری ایمن و پاک بسیاری از دستگاه ها از جمله استانداری، دادگستری، نیروی انتظامی نیز باید ورود پیدا کنند.
 وی ادامه داد: امیدواریم با نهایی شدن پیش نویس این کارگروه که آخرین جلسه آن در اهواز برگزار شد پس از امضای وزیر کشور تمامی استان ها بتوانند از راهکارهای ارایه شده در آن بهره مند شوند.
به گفته وی، به طور قطع با حضور کارشناسان و روسای کارگروه ۱۵۵ استان در قزوین و بهره گیری از تجربه آنها در زمینه موضوع بحث کارگروه ها در حوزه ساماندهی مشاغل شهری به نتایج جامع و کامل تری خواهیم رسید.
 مقدم سلیمی، کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین را نمونه جامع و منحصر به فرد در حوزه ساماندهی برخی از صنایع دستی و هنرهای سنتی دانست و اظهار داشت: این مکان به عنوان بارانداز کالا و مرکز تجاری راه ابریشم است که بازدید از آن به عموم مردم و گردشگران نیز توصیه می شود.
 معاون خدمات شهری شهرداری قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: اگر کشور ما امروز در حوزه مدیریت واحد با مشکل روبرو است اما می توان با مدیریت متحد بسیاری از امور را جهت رفع نیازهای مردم پیش برد.
 سید مهدی کاظمی تصریح کرد: خوشبختانه امروز شهر قزوین مهیای انجام بسیاری از برنامه های مدیریت شهری است تا جایی که در حوزه ساماندهی مشاغل از دوران صفویه به عنوان پایتخت تا امروز یکی از مراکز پررونق کشور به حساب آمده است.
به گفته وی، قزوین در گذشته های دور با داشتن ۹۰۰ کاروانسرا یکی از شهرهای مهم کشور در حوزه ترانسفر و بارانداز انواع کالاها بوده است.
 رییس شورای شهر قزوین نیز در این نشست گفت: متاسفانه فضاهای مزاحم شهری و آلودگی های صوتی موجود در آن ایمنی بسیاری از شهرهای کشور را از بین برده است.
 حکمت الله داودی افزود: با توجه به دستورالعمل وزارت کشور به شرکت شهرک های صنعتی جهت ساماندهی مشاغل شهری، از این ظرفیت برای سامان بخشیدن این حوزه باید بهره مند شد.
 وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف، نیروی انتظامی، دادگستری از جمله دستگاه های فرا بخشی هستند که می توانند در سامان بخشیدن به مشاغل مزاحم شهری ورود پیدا کنند، گفت: انجام بسیاری از کارها که توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری به تنهایی مقدور نیست با کمک دستگاه های یاد شده امکان پذیر است.
 داودی با بیان اینکه نظم و انضباط برای حفاظت و ایمنی شهروندان یک شهر باید همواره برقرار باشد، افزود: برای تحقق این مهم بسیاری از اوقات با مقاومت هایی روبرو هستیم و اگر هماهنگی بین برخی از دستگاه های فرابخشی نباشد به تنهایی نمی توان آن را انجام داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز