رئیس اداره بیمه گری و در آمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان:

معرفی ۲۵ هزار ۵۰۰ مددجو شهری به بیمه سلامت / پوشش بیمه ای ۱۱ هزارمدد جو تا کنون

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۵:۳۰:۰۷
کد خبر: ۸۷۲۷۱۲
رئیس اداره بیمه گری و در آمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: تعداد25 هزار و 500 نفر توسط کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت معرفی شده اند و تا کنون 11 هزار مددجو تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

رسول خزینی، رئیس اداره بیمه گری و در آمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستاندر چهارمین جلسه شورای اطلاع رسانی با موضوع انتقال پوشش بیمه پایه درمان مددجویان شهری بالای 20 هزار نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی  (ره) به سازمان بیمه سلامت در خصوص این انتقال در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  طی قراردادی که بین سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد در سال 97 منعقد شد، انتقال پوشش بیمه درمان مددجویان از تاریخ یک فروردین 98 آغاز گردید.

وی یادآور شد: سازمان بیمه سلامت در مهر ماه 91 با اهداف توسعه نظام بیمه کشور و تجمیع سازمان های بیمه گر پایه عمده تشکیل شد.

وی ضمن بیان اینکه بیمه خدمات درمانی نخستین سازمانی بود که به سازمان بیمه سلامت ایران اضافه شد، تصریح کرد: رفع هم پوشانی و عدالت محوری از دیگر اهداف این سازمان در تجمیع سازمان های بیمه گر بود.

رئیس اداره بیمه گری و در آمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان افزود: یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۸۷۰ بیمه شده سلامت در گلستان وجود دارد که رتبه ۱۲ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی توضیح داد: اطلاعات مددجویان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در سامانه امید بارگزاری شده و سازمان بیمه سلامت با توجه به اطلاعات موجود اقدام به صدور دفترچه درمان برای مددجویان میکند.

خزینی  تاکید کرد: با صدور این دفترچه توسط بیمه سلامت برای مددجویان کمیته امداد، هیچ گونه خللی در ارائه خدمات بیمه ای صورت نخواهد گرفت.

خزینی با بیان اینکه  این طرح در گام اول برای بیماران خاص تا 31 اردیبهشت انجام شد، اضافه کرد: تعداد25 هزار و 500 نفر توسط کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت معرفی شده اند و  تا کنون 11 هزار مددجو تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

خزینی ضمن بیان اینکه یکی از اهداف بیمه سلامت فعال سازی نظام ارجاع و پزشک خانواده است تاکید کرد:  در این دفترچه تمامی افراد دارای پزشک خانواده منتصب به خود هستند و در گام اول بایستی به پزشک خانواده مراجعه نمایند که در صورت نیاز ارجاع داده شوند.

وی یادآور شد: از تاریخ 1 تیر ماه کارت های درمان مددجویان کمیته امداد برای بیمه پایه غیر فعال شده است اما بیمه تکمیلی آنها توسط کمیته امداد پوشش داده میشود.

رئیس اداره بیمه گری و در آمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان تاکید کرد: برای صدور اولیه این دفترچه هزینه ای دریافت نخواهد شد اما برای صدور مجدد و تمدید این دفترچه بایستی مبلغی پرداخت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شناسایی همپوشانی بیمه ای در صورت عدم مراجعه مددجوی کمیته امداد برای بیمه سلامت امکان پذیر نیست و پس از مراجعه و بارگزاری اطلاعات در سامانه امید این همپوشانی مشخص خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز