مجسمه سنگی مرد ساسانی در موزه باستان شناسی گرگان رونمایی خواهد شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۵:۲۹:۰۹
کد خبر: ۸۷۲۷۱۸
مجسمه سنگی مرد ساسانی در موزه باستان شناسی گرگان رونمایی خواهد شد
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سارا اخوت در خصوص این مجسمه گفت : مجسمه سنگی مرد ساسانی، پیکره تمام قد انسانی از جنس سنگ آهک یکپارچه می باشد که در اوایل دهه 60 خورشیدی و پس از وقوع سیلی بطور اتفاقی در جنگل النگدره گرگان شناسایی و کشف گردید.

وی خاطر نشان کرد : طی هماهنگی های بعمل آمده بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و مازندران مقرر گردید این مجسمه که هم اکنون در موزه بابل نگهداری می شود به مدت یکماه در موزه باستان شناسی گرگان جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته شود.

اخوت یادآور شد : در مورد تاریخ گذاری ساخت اثر و بر اساس مطالعات تطبیقی صورت گرفته بر روی خصوصیات شمایل نگارانه، به نظر می رسد این مجسمه به دوران ساسانی تعلق داشته باشد.

معاون میراث فرهنگی استان گلستان افزود : اگرچه عدم تناسب و نوع ترکیب اندام، لباس و برخی ویژگی های دیگر را می توان نشانه پیکره سازی اشکانی دانست، اما شباهت آن با برخی از شاخصه های هنر پیکرتراشی ساسانی همچون نحوه ایستادن و قرارگیری دست ها و تزئینات وابسته، قدمت آن به دوره ساسانی را نزدیک تر می کند.

وی در پایان یادآور شد : تاریخ رونمایی از مجسمه سنگی مرد ساسانی در این موزه شهرستان گرگان متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز