هادی چگنی :

لرستان دارای رتبه‌ی یک مهاجرت در کشور است / درآمد سرانه در لرستان پایین است

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۵:۴۶:۴۶
کد خبر: ۸۷۲۷۵۸
لرستان دارای رتبه‌ی یک مهاجرت در کشور است  / درآمد سرانه در لرستان پایین است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی‌لرستان گفت: سالانه ۱۲هزار نفر از لرستان به شهرهای صنعتی مهاجرت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛علی هادی چگنی روز پنجشنبه در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان با بیان اینکه لرستان  در مجموع  مساحت 1.7 مساحت کشور را دارد و 2.2 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است ،اظهار کرد: لرستان دارای رتبه‌ی یک مهاجرت در کشور است  به طوریکه  سالانه 12هزار نفر از این استان به شهرهای صنعتی مهاجرت می کنند.

او با اشاره به وجود  13 میلیارد متر مکعب آب در استان  ،افزود: از این میزان فقط یک میلیارد متر مکعب آب در استان استفاده می شود همچنین 16سد در لرستان وجود دارد و این در حالیست که حجم ذخیره آب آنها بسیار کم است.

هادی چگنی با بیان اینکه لرستان دارای ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی است ،تصریح کرد:13 درصد ماهی‌های سردابی کشور در لرستان تولید می‌شود ؛همچنین از 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان تنها 23 درصد آن آبی بوده که نصف میانگین کشوری است.

او مهم ترین مطالبه لرستان را تخصیص آب  عنوان کرد و گفت: اگر سدهایی مانند معشوره اجرایی می شد شرایط استان از نظر منابع ذخیره آب خیلی بهتر می شود.

 هادی چگنی لرستان گلوگاه انتقال انرژی  عنوان کرد و یادآورشد: حدود 735 کیلومتر خطوط لوله از لرستان عبور می‌کند اما دریغ از یک پالایشگاه که بتوان از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی‌لرستان با بیان اینکه درآمد سرانه در لرستان پایین و نرخ تورم بالا است ،گفت: متوسط درآمد سرانه در کشور 13 میلیون تومان بوده که این میزان در لرستان حدود 8 میلیون تومان است.

 اوضمن اشاره به نبود زیرساخت ها در لرستان ، بیان کرد: اگر زیرساخت های لازم  ایجاد نشود بخش خصوصی در لرستان سرمایه گذاری نمی کند چون  نمی‌توان به زور سرمایه‌گذار را به استان آورد مگر اینکه شرایط مهیا شود.

هادی چگنی  همچنین در خصوص ساماندهی قلعه فلک الافلاک نیز ،خاطر نشان کرد : برای ساماندهی قلعه عرصه پیرامون فلک‌الافلاک و تخلیه اطراف آن باید 22 میلیارد تومان اعتبار دیگر تخصیص یابد که اگر این اثر تاریخی به ثبت جهانی برسد می‌تواند به اندازه یک کارخانه اشتغال‌زایی  ودرآمد زایی ایجاد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز