استاندار خراسان رضوی در دیدار با اصحاب شعر و ادب استان؛

هنرمندان و مفاخر، دلبستگی وعشق سرزمینی مردم را بیشتر کنند

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۲:۴۴:۵۲
کد خبر: ۸۷۳۳۶۱
هنرمندان و مفاخر، دلبستگی وعشق سرزمینی مردم را بیشتر کنند
استاندار خراسان رضوی ضمن بیان این که امروز نیازمند هویت سازی هستیم، گفت: مفاخر و هنرمندان می توانند در هر منطقه دلبستگی و عشق سرزمینی مردم را نسبت به محل اقامتشان بیشتر کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در نشست با اصحاب شعر و ادب و مفاخر استان گفت: اخیرا در بازدیدی که از طوس داشتیم 360 هکتار از مجموعه طوس را به شهرداری واگذار کردیم که مسئولیت بازسازی و نوسازی آن را بر عهده خواهد داشت که می تواند منجر به شناخت بیشتر فردوسی شود.

وی افزود: اگر مرکزی مثل خراسان شناسی در استان وجود داشته یا اگر وجود دارد فعال باشد باعث می شود دلبستگی و فخر فروشی ها نسبت به سرزمین در مردم بیشتر بوجود آید.

رزم حسینی گفت: تعجب می کنم چرا انجمن مفاخر استان کمتر فعال است، آمادگی دارم در اولین جلسه انجمن حضور پیدا کنم و در آنجا هر کمکی لازم باشد انجام خواهم داد.

استاندار خراسان رضوی افزود: از جایی که به اخلاق عمومی مردم در عرصه های مختلف بویژه در فضای مجازی دائما ضربه وارد می شود روز به روز به وجود پررنگ نخبگان و مفاخر نیاز بیشتری پیدا می کنیم. 

وی ضمن بیان این که امروز نیازمند هویت سازی هستیم ادامه داد: در عین  حال اگر کار اقتصادی هم می خواهیم انجام بدهیم به حس دلبستگی و عشق سرزمینی نیازداریم در همین راستا مفاخر و هنرمندان می توانند در هر منطقه دلبستگی مردم را نسبت به محل اقامتشان بیشتر کنند چون وقتی همه امکانات هست ولی همبستگی و انسجام حکومتی نیست تاثیرگذار نیست.

رزم حسینی با اشاره به این که باید زمینه انتقاد را فراهم  کنیم گفت: چرا باید از طنز های انتقادی منصفانه بترسیم این در حالی است که برای اشراف به  ضعف ها باید از ظرفیت این نقدها بهره برد.

استانداری خراسان رضوی اذعان کرد: ما معتقدیم اداره استان باید در همه حوزه ها بویژه در حوزه فرهنگ به  صورت خردمندانه صورت بگیرد لذا در همین راستا نقش دانشگاه رادر این حوزه پررنگ تر کرده ایم.

وی در انتهای سخنانش با بیان این که شخصیت های فرهنگی هنری استان خوب شناسایی نشده اند خطاب به اهالی هنر و فرهنگ وادبیات استان متذکر شد: مرکز خراسان شناسی را جدی را بگیرید این مرکز زیرخاکی های فرهنگی را رو خواهد کرد آن هم شخصیت هایی که بسیار می توانند باعث همبستگی شوند.

 

 

 

نظر شما