تکذیب کشف ۲ تن گوشت آلوده در یک هتل مشهد

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۳:۱۲:۳۶
کد خبر: ۸۷۳۳۹۸
تکذیب کشف ۲ تن گوشت آلوده در یک هتل مشهد
دامپزشکی به ماجرای کشف 2 تن گوشت آلوده در یک هتل پنج ستاره واکنش نشان داد و ادعای آلوده بودن این گوشت ها را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در حالی که یکشنبه گذشته خبر توقیف محموله 2 تنی گوشت توسط تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی منتشر شد که دامپزشکی مشهد برخلاف اعلام نظر رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد اعلام کرد که هتل‌ها موظف نیستند تونل انجماد داشته باشند و بین نگهداری غیراصولی فرآورده خام دامی و نگهداری غیر بهداشتی آن تفاوت وجود دارد.

مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی مشهد ابتدا در پاسخ به این نکته که آیا این گفته که گوشت‌های کشف شده در هتل پنچ ستاره در شرایط نامناسب منجد و از طرفی باید در محل تونل انجماد وجود می‌داشت و گوشت‌ها در محل منجمد می‌شد صحیح است یا خیر؟ عنوان کرد: نه این گونه نیست، وجود تونل انجماد در رستوران‌ها و هتل‌ها ضرورتی ندارد، تونل انجماد فقط باید در مراکز بسته بندی گوشت وجود داشته باشد که دارای پروانه بهداشتی هستند.

دکتر رئوف در پاسخ به این نکته که یکی از مسئولان تعزیرات حکومتی مشهد در ادامه اعلام این خبر عنوان کرده بود که گوشت‌ها به صورت غیربهداشتی نگهداری می‌شده آیا این موضوع صحیح است؟، عنوان کرد: گوشت به دو صورت وارد رستوران‌ها وهتل‌ها می‌شوند، نوع اول گوشت تازه با تاریخ انقضای 72 ساعت است و نوع دوم هم گوشت‌های کارتنی هست که در مراکز مجاز بسته بندی و در آن محل‌ها هم داخل تونل انجامد رفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه دیگری می‌تواند در مورد آلوده بودن محموله گوشت خام، بهداشتی و یا غیر بهداشتی بودن محل نگهداری گوشت اظهار نظر کند؟ هم بیان داشت: طبق قانون، حاکمیت موضوع اعلام نظر در مورد فروآورده‌های خام دامی به دامپزشکی واگذار شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز