ناامن ترین مرز برای قاچاق کالا؛ مرز مهران است

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۸:۴۳:۲۸
کد خبر: ۸۷۳۵۳۷
ناامن ترین مرز برای قاچاق کالا؛ مرز مهران است
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مرز مهران یک مرز نا امن برای قاچاق کالا و گذرگاهی ایمن برای تردد زوار و صادرات کالاهای مجاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد نوذری روز شنبه در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: همه دستگاه های استان در حوزه قاچاق کالا خوب عمل کردند و طبق گزارش وزارت کشور، مهران، مرزی موفق با عملکرد خود در مبارزه از قاچاق کالا بوده است.

وی ادامه داد: سال ۹۸ گمرکات استان، تعداد ۳۸ پرونده به ارزش چهار میلیارد ریال، نیروی انتظامی ۴۲ پرونده به ارزش ۸۱ میلیارد ریال با تعداد دستگیر شدگان ۲۶۰ نفر و مرزبانی استان ۲۶ پرونده به ارزش ۵۷ میلیارد ریال و ۲۸ نفر دستگیر شده که بیشتر قاچاق سوخت، لوازم خانگی و دیگر اقلام اساسی بوده اند، در زمینه قاچاق تشکیل داده اند.

معاون استاندار ایلام به راهبردهای حمایتی در مورد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: یکی از عوامل اساسی در برقراری امنیت مرز استقرار مرزنشینان و حمایت از آنان است به عنوان مثال بحث توزیع سهمیه سوخت مرزنشینان در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز برای 6 هزار و ۷۰۰ خانوار مرزنشین به صورت یارانه ای به حساب خانوارها مبلغ ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار ریال واریز شود.

نوذری ادامه داد: همچنین از محل 2 درصد درآمدهای نفتی بخشی از این اعتبارات را در حوزه اشتغال زایی مرزنشینان اختصاص می‌دهیم.

وی گفت: در بحث کالاهای اساسی با توجه به تحریم‌ها و شرایط خاص اقتصادی نیازمند افزایش تدابیر امنیتی و قضایی هستیم و باید در مقابل افرادی که به دنبال قاجاق کالاهای اساسی که نیاز اصلی مردم کشور هستند، برخورد کنیم.

معاون سیاسی ، امینیت استاندار ایلام ادامه داد: باید به شکلی عمل کنیم که مرز و پایانه مرزی برای قاچاق چیان نا امن شود و از خروج کالاهای اساسی از مرز جلوگیری به عمل آید.

وی، نواسانات ارزی و بحث تحریم‌ها را باعث بروز پدیده قاچاق و ترغیب به انجام این کار برشمرد و افزود: سود بیشتر و نوسانات ارزی در این مقوله بسیار موثر است.

وی ادامه داد: وقتی قیمت ارز افزایش می یابد قاچاق کالا از داخل به خارج رونق می گیرد و وقتی قیمت ارز کاهش می یابد بحث قاچاق کالا از خارج به داخل بیشتر می شود که ما امروزه با توجه به افزایش قیمت ارز و سود بالای قاچاق کالا از داخل به خارج این امر بیشتر شده است و آمار نشانگر این مهم است.

وی تاکید کرد: قاچاق گندم هم یکی از مهمترین مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد که ما در استان خلاء هایی در مرز برای قاچاق این کالا داریم که تاکنون به خوبی کنترل شده است.

نوذری افزود: ما در چند ماه آینده بحث اربعین را داریم و امسال متفاوت از سال های گذشته است زیرا ویزا حذف شده و همه با گذرنامه می توانند از مرز مهران خارج شوند.

وی بیان کرد: سال گذشته 2 میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از مرز مهران در ایام اربعین خارج شدند، امسال پیش بینی ها به بیش از ۵ میلیون نفر رسیده و برای کنترل افراد کار سختی در پیش است که باید همه آماده باشیم.

در ادامه این نشست اعضا به ارایه گزارش هایی در خصوص وضعیت قاچاق کالا و ارز و تدابیر ویژه در این زمینه پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز