همایش بین المللی و جشنواره ملی شمس تبریزی در خوی برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۳۶۳۶
همایش بین المللی و جشنواره ملی شمس تبریزی در خوی برگزار می شود
همایش بین المللی و جشنواره ملی شمس تبریزی در خوی برگزار می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، این خبر را معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در نشست با خبرنگاران اعلام کرد و افزود: با توجه به تقارن ایام ماه محرم با روز ملی شمس تبریزی، جشنواره ملی شمس در روزهای 24 تا 28 مردادماه برگزار خواهد شد و همایش علمی بین المللی شمس در روزهای 7 و 8 مهر ماه برگزار خواهد شد.

محمد عابدی افزود: جشنواره شمس تحت عنوان آواها و نواها در سه بخش مختلف موسیقی اصیل ملی و آذربایجانی و موسیقی محلی مناطق مختلف کشور، شعر و تایپو گرافیک برگزار می شود.

وی همچنین گفت: : آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره 1286 اثر در حوزه های شعر ، موسیقی و تایپ و گرافی بوده که از این تعداد 528 اثر مربوط به شعر و 490 اثر مربوط به تایپ و گرافی و 268 اثر مربوط به موسیقی می باشد. که آثار منتخب داوران در جشنواره ارایه خواهد شد.

وی  با اشاره به حضور شمس شناسان و مولوی شناسان کشوری و بین المللی در بخش علمی همایش گفت: مقالات بسیار زیاد و با محتوایی از اندیشمندان ایرانی، ترکیه ای و پاکستانی به این همایش ارسال شده است.

عابدی با تاکید بر اینکه مزار شمس تبریزی در خوی به همه مردم تعلق دارد، اظهار داشت: مزار شمس تبریزی  از افتخارات همه مردم شهرستان است و همه با هم تلاش خواهیم کرد این جشنواره و همایش با شکوه بیشتر برگزار شود و در ایام برگزاری جشنواره تورهای ایرانگردی شرکت کنندگان را با آثار تاریخی ارزشمند خوی و مناظر ناب طبیعی و محصولات کشاورزی و صنعتی و صنایع دستی خوی آشنا خواهند کرد.

فرماندار خوی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همگامی مسوولان و نهادها و ادارات با همایش شمس گفت: از تمام مردم و ادارات و نهادها که در این راستا همکاری و همگامی می کنند بخصوص از شورای شهر، شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، تولیت شمس تبریزی، دفتر خبری صداوسیما و خبرنگاران نشریات و خبرگزاری ها و همچنین از اسپانسرهای مالی تشکر و قدردانی می کنم.

در این نشست دبیر تولیت شمس با برشمردن برنامه های تدارک دیده شده براس جشنواره و همایش شمس تبریزی، روال کاری ارسال آثار علمی و هنری به دبیرخانه جشنواره و همایش و چگونگی داوری آثار را توضیح داد.

رضا جعفرپور همچنین از افتتاح دفتر سازمان فرهنگی اکو در خوی همزمان با جشنواره شمس تبریزی خبر داد و افزود:دفتر سازمان فرهنگی بین المللی (اکو) همزمان با برگزاری جشنواره در خوی افتتاح و دایر خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز