سورنا ستاری در البرز:

تکیه بر بودجه دولت فقط برای امر پژوهش اشتباه محض است

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۰:۵۶:۰۱
کد خبر: ۸۷۳۷۸۴
تکیه بر بودجه دولت فقط برای امر پژوهش اشتباه محض است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه هیچ پژوهشی با پول دولت فقط منتج به محصول نمی شود، گفت: تکیه بر بودجه دولت در این بخش یکی از اشتباهات است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سورنا ستاری روز یکشنبه در آیین امضای قرار داد تولید صنعتی بین شرکت های مستقر در شتاب دهنده فن یاخته و صاحبان صنایع دارویی و واکسن در البرز افزود: پژوهشکده های بسیاری با محققان توانمند در کشور داریم و لازم است ساختارهای پژوهشی از سوی دولت تامین و ترسیم شود.

وی ادامه داد: بر این اساس با ایجاد ساختارهای مناسب باید بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در امر پژوهش تشویق کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: از نکات مهم حوزه پژوهش کشور، وجود نیروی انسانی فوق العاده در این بخش است که امروز باید بسترها را برای درخشش افراد توانمند حوزه پژوهش فراهم کرد.

ستاری افزود: نهضتی در حوزه استارتاپها به ویژه بیوتک شروع شده و ما بیشترین افتخارات را در این عرصه در منطقه را داشته و کارآفرینی ایرانی داریم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با توسعه در بیوتک به محصولات جدید و افتخارات نو برسیم، افزود: بیوتک حوزه ای جدید برای ما است و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری سرمایه گذاری ویژه ای طی چند سال گذشته در این حوزه داشته که همچنان توسعه می یابد و از قبل هم زیرساخت های خوبی در حوزه بیوتک داشته ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۹۷ درصد داروها و مواد دارویی کشور تولید داخل است، گفت: انتظار می رود برای سه درصد داروهای وارداتی باقیمانده نیز برنامه ریزی کنیم به ویژه برای تامین نیازهای دارویی دام و طیور تلاش ویژه ای لازم است.

امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از هشت محصول جدید دارویی در البرز رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز