استاندار گلستان در نشست ستاد توسعه درختکاری استان؛

با ایجاد منافع اقتصادی به توسعه درختکاری بپردازیم

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۲:۲۱:۱۲
کد خبر: ۸۷۳۸۶۱
با ایجاد منافع اقتصادی به توسعه درختکاری بپردازیم
استاندار گلستان گفت: برخورد قهری در موضوع درختکاری نتیجه نمی دهد و باید منافع اقتصادی لازم را برای این امر ایجاد نماییم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ استاندارگلستان گفت: دو راهکار را برای توسعه درختکاری می توان مورد استفاده قرار داد که نخست استفاده از ظرفیت محکومین و زندانیان است و دیگر اینکه باید منافع اقتصادی لازم را برای این امر ایجاد نماییم.

هادی حق شناس در نشست ستاد توسعه درختکاری استان، به احداث ۳۳ بوستان روستایی در استان اشاره کرد و گفت : تاکنون ۱۵ بوستان روستایی ایجاد شده است و ۱۸ بوستان دیگر با محوریت آموزش و پرورش، دانشگاهها و بسیج عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه در هر ثانیه 400 لیتر آب کشاورزی می تواند در مسیر درختکاری مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: باید با ایجاد منافع اقتصادی در امر درختکاری و برداشتن موانع موجود سازو کار لازم برای استفاده از این میزان آب و کاشت درخت در اراضی شیبدار استان عملیاتی شود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: موضوع درختکاری مسئله ای جدی است و ورود بسیج به این موضوع می تواند کار بزرگی را شکل دهد و حتی در کاشت درختان مثمر می تواند ظرفیتی اقتصادی نیز محسوب شود.

حق شناس یادآور شد: ظرفیت درختکاری برای همه دستگاه ها وجود دارد و هر دستگاهی که علاقه مند باشد می تواند در این عرصه حاضر شود و می تواند در 75 هزار هکتار اراضی شیبدار استان ورود کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز