معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خبر داد:

خرید ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان اردبیل

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۲:۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۷۴۳۸۲
خرید ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان اردبیل
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: بر اساس اعلام شرکت غله تاکنون ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه ۴۷ درصد و در کشور ۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش برنا،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: قیمت خرید گندم در استان تغییر نمی‌کند و با همان مبلغ ۱۷ هزار ریال خریداری می‌شود.

ارژنگ عزیزی روز دوشنبه در جلسه شورای آرد و نان و خرید گندم افزود: لازم است کشاورزان با این قیمت نسبت به تحویل گندم تولیدی خود به شرکت غله اقدام کنند.

معاون استاندار اردبیل همچنین اضافه کرد: خروج گندم از استان باید کنترل شده و لازم است انتقال گندم به سایر استان های کشور بر اساس مجوز و بارنامه انجام شود.

وی با تاکید بر انجام نظارت لازم توسط دستگاه‌های مربوطه از قبیل راهداری و نیروی انتظامی گفت: در صورت خروج گندم از استان میزان ذخیره سازی در داخل استان با مشکل مواجه می شود.

عزیزی ادامه داد: اگر ذخیره‌سازی گندم در داخل استان کمتر از ۲۰۰ هزار تن باشد برای تامین گندم مورد نیاز مجبور به بازگردندان گندم‌های خارج شده خواهیم بود و این اقدام هزینه‌های حمل و نقل را بر استان تحمیل می کند.

وی با اشاره به کاهش میزان تولید گندم نسبت به برآورد انجام گرفته، دلیل این افت را نبود بارندگی مناسب در شمال استان عنوان کرد.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع هزینه کشاورزان بابت گندم تحویلی گفت: کشاورزان باید در موعد مقرر مبلغ محصولات فروخته شده خود را دریافت کنند تا انگیزه خروج گندم برای فروش در سایر نقاط کاهش یابد.

عزیزی همچنین به سیلوهای موجود در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی در استان وجود دارد و این در حالی است که حدود ۲۵۰ هزار تن گندم خریداری می شود.

وی ادامه داد: برخی سیلوهای احداث شده در استان توجیه اقتصادی ندارد و نباید مجوز احداث آن در گذشته صادر می شد.

 

نظر شما