نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس:

جزیره ای کار کردن در استان قزوین موجب سرگردانی سرمایه گذار می شود

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۳:۰۳:۲۷
کد خبر: ۸۷۴۴۴۳
جزیره ای کار کردن در استان قزوین موجب سرگردانی سرمایه گذار می شود
نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: جزیره ای کار کردن موجب سرگردانی سرمایه گذار و طولانی شدن روند صدور مجوزها شده که راه اندازی سامانه الکترونیک می تواند راهگشای این مشکل باشد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛ سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامیدر جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در استانداری برگزار شد اظهارداشت: صدور مجوز در ۲۲۶ روز در استان قزوین جایگاه ما را در میان استان های کشور در رده ۲۹ قرار داده که وضعیت خوبی نیست.

زرآبادی بیان کرد: طولانی شدن روند صدور مجوزها بیانگر آن است که یک جای کار اشکال دارد و هر کس به صورت جزیره ای کار می کند و متاسفانه همه مدیران مرتبط دوست دارند سرمایه گذار را ببینند در حالی که مهمترین وظیفه مسئولان این است که فرآیندها را مهیا و تسهیل کنند تا کارها شتاب گیرد و طولانی نشود.

وی بیان کرد: حتماً مذاکرات رو در روی سرمایه گذار با مدیران متعدد می تواند مشکلاتی ایجاد کند و اگر ما به سمت توسعه دولت الکترونیک برویم تا مراجعه افراد به سیستم باشد به سالم سازی امور هم کمک کرده ایم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: راه اندازی سامانه الکترونیک سرمایه گذاری کار خوبی است که باید بسرعت اجرا شود تا شامل مرور زمان نشود چون معمولاً مصوبات دیر اجرایی می شود.

وی افزود: سامانه پنجره واحد از سال ها قبل عملیاتی شده و از آنجا که یکپارچگی و کوتاه کردن زمان سرمایه گذاری مهم است لذا باید فاز بندی و سامانه را تقویت کنیم و آن را جامع تر ببینیم.

زرآبادی اظهار داشت: پیشنهاد می شود چند دستگاه مانند اتاق بازرگانی و سازمان همیاری ها با توجه به طرح آمایش سرزمین این کار را انجام دهند و گرفتن استعلام، اثبات اهلیت سرمایه گذار و پیگیری ها را صورت دهند تا کارها تسریع شود.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بعد از ابن که مجوزها داده شد گاهی متقاضی در یک بازه زمانی نمی تواند به تعهداتش عمل کند که لازم است دستگاه های نظارتی ورود کنند تا فرآیندها تسریع شود.

 

نظر شما