تخصیص اعتبارات خرد، گام موثر دولت در توانمندسازی زنان روستایی است

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۰:۲۲:۳۳
کد خبر: ۸۷۴۸۶۰
تخصیص اعتبارات خرد، گام موثر دولت در توانمندسازی زنان روستایی است
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی توسط وزارت جهادکشاورزی و تخصیص اعتبارات خرد به آنها گام موثر دولت در راستای توانمندسازی زنان روستایی است.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛معصومه ابتکار دوشنبه شب در بازدید از یک واحد پرورش دام متعلق به یک بانوی کارآفرین در شهرستان آبیک، افزود: حضور بانوان ایرانی در سال‌های اخیر در عرصه کارآفرینی به ویژه در زمینه تولیدات کشاورزی و پرورش دام رشد داشته و دولت نیز حامی این بانوان کارآفرین است.
 وی اضافه کرد: دولت تلاش می کند با توسعه آموزش بانوان در عرصه تولید و برند سازی، شبکه سازی و بازاریابی از این فعالیت‌ها نهایت حمایت را داشته باشد.
 ابتکار با اشاره به نامگذاری امسال به رونق تولید، گفت: در طرحی که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در حال اجرا است کارآفرین به طور تخصصی در زمینه تولید محصول سالم آموزش دیده و اقدام به تولید می‌کند که این طرح با استقبال کارآفرینان روستایی مواجه شده است.
 وی گفت: در این راستا با ایجاد و توسعه صندوق‌های خرد زمینه ارائه تسهیلات و پشتوانه‌های مالی برای زنان روستایی فراهم می‌شود.
 معاون رئیس جمهوری هدف اصلی فعالیت‌ها و حمایت‌ها را زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: در این راستا آموزش‌های گروهی و مهارتی، مدیریت بنگاه در چرخه ارزش و شبکه سازی مواد اولیه و فروشگاه‌ها در استان‌ها در دستور کار است که هسته اولیه آن توسط دولت تأمین می‌شود اما استان‌ها نیز باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.
 معاون رییس جمهوری امروز برای حضور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان،دیدار با سمن های فعال در حوزه بانوان و خانواده و بازدید از چند طرح کارآفرینی بانوان روستایی به استان سفر کرده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز