مدیر کل ورزش و جوانان گلستان خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در گلستان

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۲:۳۱:۵۹
کد خبر: ۸۷۴۹۵۵
برگزاری نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در گلستان
اولین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایرانی 13 مرداد ماه به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا:بهمن طیبی رییس جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان در خصوص برگزاری اولین جشنواره ازدواج اقوام ایرانی اظهارکرد: تزریق روحیه شور و نشاط در جامعه، ترویج سنت ازدواج آسان و نشان دادن آیین های سنتی ازدواج به مردم و زنده نگه داشتن و یادآوری این آیین ها و ایجاد اشتغال موقت طی این روزها در استان، از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ضمن بیان اینکه افتتاحیه این جشنواره با اجرای موسیقی و رژه اقوام، رونمایی از آیین های ازدواج در 13 مرداد ماه برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد:  اختتامیه جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین با حضور وزیر ورزش و جوانان و اجرای برنامه های متنوع از جمله مراسم عقد یک زوج سیل زده در دستور کار قرار دارد.

رییس جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین ضمن بیان اینکه استان هایی که آیین های سنتی و ویژه تری دارند در این جشنواره شرکت میکنند گفت: اقوام استانهای خراسان رضوی و شمالی، مازندران، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، لرستان، کردستان، بوشهر و همچنین اقوام مختلف گلستان در این جشنواره حضور پیدا خواهند کرد.

وی از برگزاری 40 غرفه مشاوره به صورت رایگان در حوزه های تغذیه، ژنتیک، روانشناسی، حقوقی و مذهبی در حاشیه این جشنواره خبر داد.

طیبی گفت: در این جشنواره از غرفه های نمایشگاهی، خدمات ازدواج، سوغات، صنایع دستی و طبخ غذاهای سنتی اقوام مختلف در آیین ازدواج رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: جشنواره از ساعت 17 تا 23 مورخ 13 مرداد به مدت 3 روز در سالن امام خمینی شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره با مشارکت دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با محوریت ورزش و جوانان استان گلستان برگزار میشود.

طیبی ضمن بیان اینکه 23 دستگاه مکلف به تامین نیازهای جوانان در حوزه های مختف هستند تاکید کرد: موضوعات مختلف جوانان در ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست استاندار مطرح میشود که اداره کل ورزش و جوانان هماهنگ کننده این موضوعات است.

گفتنی است در پایان این نشست پوستر اولین جشنواره ازدواج اقوام ایران زمین توسط مدیر کل ورزش و جوانان گلستان و احمد قهرمان از پیشکسوتان حوزه رسانه رونمایی شد.

خبرنگار:علی اصغر سلیمانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز