مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد :

پیش بینی تولید ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در لرستان / رتبه هفتم در تولید سیب زمینی

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۲:۳۹:۲۳
کد خبر: ۸۷۴۹۸۳
پیش بینی تولید ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در لرستان / رتبه هفتم  در تولید سیب زمینی
"جواد صالحیان" از پیش بینی تولید ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در لرستان خبرداد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ صالحیان امروز  در گفت وگو با خبرنگاران،اظهار کرد : پیش بینی می شود ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در سطح ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی لرستان برداشت شود.

اوافزود: امسال سیب زمینی در مناطق مختلف و در کشت‌های بهاره و تابستانه کشت می‌شود، کشت بهاره در تابستان و کشت تابستانه در پاییز برداشت خواهد شد.

صالحیان تصریح کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت سیب زمینی در استان می‌باشد که پیش بینی می‌شود در مجموع ۲ برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی تولید شود.

او با بیان اینکه  از هر هکتار زمین زیرکشت ۳۵ تن سیب زمینی برداشت می‌شود،خاطر نشان کرد: ۷۵۰ هکتار زمین مربوط به کشت بهاره است که در حال کشت می‌باشد که با میانگین ۳۵ تن در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار تن تولید سیب زمینی در کشت بهاره داشته باشیم.

صالحیان گفت: همچنین ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین مربوط به کشتار تابستانه است که پیش‌بینی می‌شود ۲۲۰ هزار تن سیب زمینی تولید شود.

به گفته این مسئول  لرستان نسبت به استان‌های دیگر از وضعیت بهتری برخوردار است و در تولید سیب‌زمینی رتبه هفتم کشور را داراست اما به دلیل خسارت وارد شده در سیل اخیر عملکرد نسبت به سال گذشته تا حدودی کمتر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز