برگزاری دومین دوره المپیاد استعدادیابی در کشور/ بانوان ظرفیت بسیار بالایی در ورزش دارند

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۳:۰۴:۰۸
کد خبر: ۸۷۵۰۰۶
برگزاری دومین دوره المپیاد استعدادیابی در کشور/ بانوان ظرفیت بسیار بالایی در ورزش دارند
معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: المپیاد استعدادهای برتر برای دومین سال از 30 مرداد ماه تا 10 شهریور در رده سنی 13 تا 16 سال در قالب 96 رشته ورزشی در دوبخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، امیر زارعی در گردهمایی هیئت های ورزشی استان و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های خراسان رضوی که با محوریت دومین المپیاد استعداد های برتر کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که وزارت ورزش و جوانان برای استعدادیابی و المپیک 2022 سنگال قائل است، طرح المپیاد استعدادیابی کشور را آغاز کرده که در سال گذشته خراسان رضوی بعد از تهران بزرگ بر روی سکوی دوم ایستاد.

وی افزود: در سال جاری، المپیاد استعدادهای برتر برای دومین سال از 30 مرداد ماه تا 10 شهریور در رده سنی 13 تا 16 سال در قالب 96 رشته ورزشی در دوبخش آقایان و بانوان با شعار ورزش، دوستی و آینده ای بهتر  به میزبانی 10 استان کشور برگزار می‌شود.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اضافه کرد: کشف و پرورش استعداد های کشور برای المپیک 2022 سنگال شاید یکی از اصلی ترین شاخص ها در برگزاری این مسابقات باشد.

زارعی بیان کرد: خراسان رضوی در سال گذشته با 25 تیم از دختران با 241 ورزشکار و 32 تیم پسران با 301 ورزشکار به همراه 159 مربی و سرپرست در این مسابقات شرکت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت استان در سال گذشته در 3 رشته تقاضای میزبانی کردیم که در پایان مسابقات، خراسان رضوی با کسب 119 مدال در بخش انفرادی و تیمی، جایگاه دوم کشور را از آن خود کرد.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: دیدگاه اداره کل ورزش و جوانان استان در سال 98، توجه به بحث شهرستان ها است و باید در این راستا از ظرفیت های آن ها در مسابقات استانی و کشوری استفاده کنیم.

زارعی افزود: شهرستان های مشهد، نیشابور، قوچان، چناران، تربت حیدریه، سبزوار و سرخس از جمله شهرستان هایی بودند که در این المپیاد به ما کمک کردند که از روسای آن ها انتظارات بیشتر خواهد بود و امیدواریم حداقل این جایگاه دومی را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: در المپیاد سال گذشته، بهترین هیئت، هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی بوده است، همچنین بهترین مربی نیز از رشته شنا با 14 طلا از استان انتخاب شد.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص بحث بانوان نیز گفت: المپیاد سال گذشته نشان داد که بانوان ظرفیت بسیار بالایی در ورزش دارند و اگر توجه و امکانات بیشتری به آن ها داده شود، می‌توانند برای استان مقام آوری کنند.

زارعی بیان کرد: طرحی با عنوان ورزش تابستانه به هیئت های ورزشی ابلاغ شده است که ما نیز آن را برای شهرستان های ارسال کردیم و در این راستا باید ستاد این طرح در شهرستان ها تشکیل شود.

وی تصریح کرد: باید هیئت های ورزشی، ورزشکاران را برای انجام تست ها و ارزیابی به پایگاه قهرمانی اعزام کنند، همچنین در شهرستان با هماهنگی هیئت های پزشکی ورزشی باید تست هایی از ورزشکاران گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز