مهلت ۲۰ روزه تهرانی ها و کرجی ها و اصفهان ها برای استفاده از کارت سوخت شخصی

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۸:۰۱:۲۲
کد خبر: ۸۷۵۱۱۳
مهلت ۲۰ روزه تهرانی ها و کرجی ها و اصفهان ها برای استفاده از کارت سوخت شخصی
وکیل زاده: استفاده از کارت سوخت شخصی که به تدریج در کل کشور اجرایی می شود از قاچاق سوخت و سوء استفاده از کارت های سوخت جلوگیری می کند و لزوم استفاده از کارت سوخت ابتدا در کلان شهرهای تهران، کرج و اصفهان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر با یادآوری اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی از 20 مرداد گفت: کسانی که کارت سوخت نداشتند و از طریق سامانه « دولت همراه » کارت بانکی معرفی کرده بودند تا به جای کارت سوخت استفاده کنند، اسامی همه آنها برای صدور کارت سوخت اعلام شده و به زودی کارت سوخت به در منازل آنها ارسال می شود.  

جزئیات سوختگیری با کارت سوخت شخصی
 او با اشاره به این که لزوم استفاده از کارت سوخت ابتدا در کلان شهرهای تهران، کرج و اصفهان اجرا می شود افزود: طرح کم کم و بعد از 2 یا 3 ماه در دیگر کلان شهرها و کل کشور نیز اجرا می شود.
 
وکیل زاده گفت: در ابتدا اجرای طرح تا مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی عادت کنند ممکن است سوخت به آنها عرضه شود منتها با کمی سختگیری و یا محدودیت در کمیت بنزین مثلا به جای 40 لیتر 20 لیتر تا اینکه همه کارت سوختشان را تهیه یا فعال و از آن استفاده کنند.
 
او رمز پیش فرض کارتهای سوخت را 4 رقم شماره ملی فرد صاحب کارت اعلام کرد و گفت: کسانی که رمز کارت سوختشان را تغییر داده اند و آن را فراموش کرده اند می توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی پخش و یا از طریق تماس با شماره 09627 از همکاران ما کمک و راهنمایی بگیرند. در سایت همه اطلاعات لازم وجود دارد و راهنمایی شده که شهروندان با کارت های مخدوش و آسیب دیده چه کار باید بکنند.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین گفت: بنزین هم خودش قاچاق می شود و هم می تواند در مناطق مرزی خدمت لجستیک قاچاق دیگر کالاها قرار بگیرد و هدف اصلی استفاده از کارت سوخت جلوگیری از قاچاق سوخت و نیز سوء استفاده از کارت های سوخت شخصی است این کار سبب می شود یارانه سوخت در سرزمین خودمان و برای مردم خودمان هزینه شود.   

وکیل زاده با اشاره به اینکه استفاده از کارت سوخت آمار مختلفی را درباره میزان مصرف با توجه به نوع و کلاس خودروها در اختیار ما قرار می دهد افزود: جلوگیری از قاچاق سوخت خود به خود باعث کاهش مصرف سوخت و هدر رفت منابع ملی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز