رئیس اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب:

هیچ آموزشگاه دولتی حق دریافت وجه ندارد/ ۹۵ درصد مدارس تخریب شده آماده بهره برداری است

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۰:۲۲:۳۹
کد خبر: ۸۷۵۳۸۴
رئیس اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب گفت: تاکنون ۵۷ مدرسه نوسازی و بازسازی شده و به چرخه آموزشی شهرستان بازگشته است، ضمن اینکه هیچ آموزشگاه دولتی حق دریافت وجه نقد اجباری بجز هزینه بیمه و خریدکتاب را از دانش آموز یا والدین آنها ندارد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، روح الله عباسیان رئیس اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب در جلسه بررسی پروژه مهر سرپل ذهاب گفت: در زلزله آبان سال ۹۶، تعداد ۳۰ مدرسه به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت شد که از این تعداد ۱۴ واحد در مناطق شهری و مابقی در روستاها واقع شده است.

او گفت: ۹۵ درصد مدارس تخریب شده آماده بهره برداری است که تاکنون ۵۷ مدرسه نوسازی و بازسازی شده و به چرخه آموزشی شهرستان بازگشته است.

رئیس آموزش و پرورش سرپل ذهاب گفت: مهر ماه پارسال با توجه به تکمیل نشدن مدارس شهری در دست ساخت، در آموزشگاه های دیگر ادغام شدند که با توجه به پایان یافتن عملیات ساخت آنها برای سال تحصیلی آینده به مکان اصلی خود منتقل می شوند.

عباسیان ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای تمهید مقدمات ثبت نام از دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید انجام گرفته و دانش آموزان می‌توانند برای ثبت نام به آموزشگاه‌های محدوده محل سکونت خود مراجعه کنند.

او با اشاره به شایعات موجود در خصوص دریافت وجه نقد از دانش آموزان در زمان ثبت نام، گفت: هیچ آموزشگاه دولتی حق دریافت وجه نقد اجباری بجز هزینه بیمه و خریدکتاب را از دانش آموز یا والدین آنها ندارد از این رو چنانچه کسی با چنین تخلفی مواجه شد موضوع را برای پیگیری و برخورد لازم به اطلاع آموزش و پرورش شهرستان برساند.

او گفت: مدارس نمونه دولتی و هیئت امنایی و مدارس شاهد نیز بر اساس قوانین و مقررات خود در زمان ثبت نام ازدانش آموزان هزینه دریافت می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز