استاندار اصفهان:

روابط اصفهان و سن پترزبورگ در زمینه های مختلف توسعه می یابد

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۲:۰۴:۱۰
کد خبر: ۸۷۵۵۰۰
روابط اصفهان و سن پترزبورگ در زمینه های مختلف توسعه می یابد
استاندار اصفهان گفت: روابط این استان و سن پترزبورگ روسیه در زمینه های مختلف اقتصادی، گردشگری، علمی و تجاری افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عباس رضایی گفت: توسعه ارتباطات با شهرهای مطرح جهان مانند سن پترزبورگ از یک سو برای طرف مقابل و از سوی دیگر برای شهر و استان اصفهان سودمند خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه صلح طلبی و ایجاد فضای دوستی و مهربانی خواسته قلبی ماست، اضافه کرد: توسعه روابط بین ایران و کشورهای دوست و همسایه ثبات و پایداری را برای منطقه به ارمغان می‌آورد.

استاندار اصفهان به برگزاری نشست فعالان اقتصادی ایران و روسیه در اتاق بازرگانی اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم نتایج این جلسات به صورت عملی و اجرایی بتواند در رفع نیازهای ۲ کشور موثر باشد.

رضایی به دیدار روز گذشته با "لوان جاگاریان"سفیر روسیه در ایران اشاره و اضافه کرد: در این جلسه بر جنبه عملی و اجرایی تفاهمنامه های قبلی تاکید شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه علمی، پزشکی و درمانی مقرر شده اجلاس مشترکی با حضور نهادهای علمی ۲ شهر در آینده نزدیک برگزار شود تا در این بخش بتوانیم از توانمندی‌های یکدیگر استفاده کنیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: در موضوع گردشگری اصفهان و سن پترزبورگ جای کار زیاد است و با برنامه ریزی و مشارکت بیشتر نهادهای مرتبط می‌توان شاهد ارتقای این بخش بود.

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو که در شمال‌غرب این کشور واقع شده از جاذبه‌های متنوع فرهنگی، علمی، گردشگری و تاریخی برخوردار است.

شهرهای اصفهان و سن پترزبورگ روسیه تفاهمنامه خواهرخواندگی با یکدیگر دارند و مجموعه‌ای ارزشمند از ۷۰۰ نسخه خطی فارسی از قبیل منابع تاریخی و نمونه‌های زیبای نسخ مذهب در کتابخانه علمی دانشگاه دولتی سن پترزبورگ نگهداری می‌شود.

ایران و روسیه در زمینه‌های مختلفی از جمله فرهنگی، گردشگری، اقتصاد، حمل و نقل و کشاورزی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

حجم مبادلات این دو کشور در سال گذشته به ۱۰۸ میلیارد ۲۸۳ میلیون دلار رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز