باکتری‌های موجود در سیب به سلامت روده‌ها کمک می‌کنند!

۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۱۷:۰۵:۱۴
کد خبر: ۸۷۵۵۴۶
باکتری‌های موجود در سیب به سلامت روده‌ها کمک می‌کنند!
نتایج یک پژوهش جدید نشان داد که بخشی از خاصیت سیب برای حفظ سلامتی انسان، مربوط به باکتری‌های مفید موجود در آن و مجموعه‌هایی است که در روده انسان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بررسی‌های انجام شده از وجود بیش از ۱۰۰ میلیون باکتری در یک سیب حکایت دارد که برخی از آن‌ها نقش مهمی در حفظ سلامت محیط روده یا میکروبیوم، ایفا می‌کنند.

گابریل برگ از اساتید دانشگاه تکنولوژی گراتز اتریش و از مؤلفان این پژوهش می‌گوید: «باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌های موجود در غذایی که می‌خوریم، کلنی‌هایی گذرا در روده ما تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه فرآیند پخت و پز اغلب میکروب‌های روده را از بین می‌برد، بنابراین میوه‌ها و سبزیجات خام از مهمترین منابع این میکروب‌ها به شمار می‌آیند.»

به گفته برجیت واسرمن مؤلف ارشد این پژوهش، گام بعدی شناسایی و تایید این امر است که تنوع میکروبیوم موجود در غذا تا چه اندازه به تنوع در میکروبیوم روده و ارتقای سلامتی می‌انجامد.

واسرمن در ادامه خاطرنشان کرد که روزی اطلاعاتی از قبل میکروبیوم و آنتی‌اکسیدان های موجود در محصولات تازه بر روی برچسب‌های مواد خوراکی در سوپرمارکت‌ها، نمایش داده خواهد شد.

محققان در بخش دیگری از تحقیقات خود در این باره، باکتری‌های موجود در سیب‌های فروشگاهی را با باکتری‌های موجود در نمونه‌های ارگانیک مقایسه کردند. اگرچه تعداد باکتری‌ها در هر دو گروه از سیب‌ها یکسان بود، باکتری‌های موجود در سیب‌های ارگانیک متنوع‌تر و متعادل‌تر بودند، عاملی که باعث می‌شود این سیب‌ها نسبت به سیب‌های فروشگاهی سالم‌تر و خوشمزه‌تر باشند.

باورها بر این است که تنوع در میکروبیوم کلید سلامت روده بوده و نتایج تحقیقات محققان نیز از تنوع بیشتر باکتری‌های موجود در سیب‌های ارگانیک حکایت دارد.

جزئیات بیشتر در این باره در مجله Frontiers in Microbiology منتشر شده است.

نظر شما