استاندار آذربایجان ‌شرقی:

واحد صنعتی ورشکسته در استان نداریم

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۱۱:۲۸:۳۰
کد خبر: ۸۷۵۹۶۴
واحد صنعتی ورشکسته در استان نداریم
استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه تلاش کردیم مشکلات بخش صنعت استان را برطرف کنیم، گفت: با هم‌فکری، همکاری و هم‌افزایی که در استان وجود دارد در سال‌های گذشته کارخانه و واحد صنعتی ورشکسته نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیرعامل بانک صنعت و معدن با وی، اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی برای رفع مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش نیازمند پرداخت تسهیلات هستند.  

وی همچنین با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعتی و اقتصادی باید منابع متناسب وجود داشته باشد، افزود: صنعت خودروسازی و ریلی آذربایجان شرقی از جمله بخش هایی است که برای پا گرفتن، رفع مشکلات و توسعه بیشتر نیازمند همکاری بیشتر و بهتر بانکی برای جذب تسهیلات مناسب است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این دیدار با تشریح عملکرد این بانک در آذربایجان شرقی، گفت: نسبت جذب منابع به تسهیلات پرداخت شده در این استان ۴۰ برابر است و این موضوع لزوم جذب بیشتر منابع با توجه به محدودیت‌های مالی در این مقطع زمانی را نشان می‌دهد.

حسین مهری با تاکید بر اینکه این بانک تمام قد پشت صنعت‌گران و واحدهای صنعتی ایستاده است، ادامه داد: برای ارایه تسهیلات به طرح‌های معدنی محدودیت نداریم و معتقد هستیم صنعت باید پویا باشد بر این اساس از به روزسازی تکنولوژی که از عوامل موفقیت بخش صنعت است، حمایت می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اعلام آمادگی نسبت به اجرای طرح‌های معدنی متعدد در استان، گفت: بستر و شرایط لازم برای انجام طرح‌های معدنی دارای توجیه اقتصادی وجود دارد.

علی جهانگیری اظهار کرد: امکان جذب تسهیلات بیشتر با تعامل کافی در آذربایجان شرقی وجود دارد و باید از این فرصت بهره برد.

 

نظر شما