در دستگاه قضا همواره با علم و دانش روز سر و کار داریم

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۲۰:۲۴:۰۷
کد خبر: ۸۷۶۱۴۵
در دستگاه قضا همواره با علم و دانش روز سر و کار داریم
رئیس قوه قضائیه گفت: پیوند قوه قضائیه با دانشگاه و حوزه ضروری است و در دستگاه قضا همواره با علم و دانش روز سر و کار داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در دیدار با استادان و فعالان حقوقی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: اجرای عدالت در همه سطوح و حوزه ها امر مهمی است و مردم باید اجرای عدالت را احساس کنند.
وی با بیان اینکه در بین مفاهیم دینی هیچ مفهمی پس از توحید گسترده تر از عدالت نیست اظهار داشت: فعالان دستگاه قضا، قضات و وکلا باید در مسیر حق حرکت کنند و نقش مهمی در تحقق عدالت دارند.

وی با بیان اینکه روزآمدی علمی در دستگاه قضا ضرورت همیشگی است گفت: پیوند قوه قضائیه با دانشگاه و حوزه ضروری است و در دستگاه قضا همواره با علم و دانش روز سر و کار داریم.
حجت الاسلام رئیسی  با بیان اینکه اندیشه و عمل انقلابی باید پیشه کرد افزود : اجتهاد تمدن ساز ما باید پاسخگوی سوالات مختلف در حوزه دستگاه قضا باشد و دانشگاه و حوزه باید در این عرصه تلاش کنند.
وی اظهار داشت: در گام دوم باید دستگاه قضایی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم لذا کار متفاوت نیاز است و همه باید در نگاه تحولی سهم و نقش خود را ایفا کنند.
وی گفت: باید گام های بلندی برای حل مشکلات فعلی برداشته شود ، موسسات حقوقی باید ساماندهی و تعرفه ها واقعی و شفاف شوند.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر برخورد با افراد متخلف، فاسد و سوداگر افزود : نباید فعالیت تعدادی سودجو فعالیت عدالتخواهانه دست اندرکاران در این حوزه را در نظر مردم خدشه دار کند.
وی اظهار کرد: باید به حداقل نقض آرا برسیم و علت نقض آرا مشخص و ریشه یابی شود.
در این مراسم جمعی از استادان و فعالان حقوقی نیز به بیان دغدغه ها و درخواست های خود در این حوزه پرداختند.
رئیس قوه قضائیه همچنین امروز به صورت سرزده از دادسرای مشهد بازدید و با مراجعه کنندگان گفت و گو کرد.
 

 

نظر شما