پایان اجرای فاز دوم گردشگری کمپینگ آلماگل گنبد

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۶:۴۲:۳۷
کد خبر: ۸۷۶۵۳۷
پایان اجرای فاز دوم گردشگری کمپینگ آلماگل گنبد
رییس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس از اتمام عملیات اجرایی فاز دوم ساماندهی زیر ساخت های گردشگری کمپینگ آلماگل گنبد با اعتبار 2.5میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مریم آق آتابای گفت:  عملیات اجرایی ساماندهی و تکمیل فاز 2 محوطه سازی مجموعه گردشگری تالاب آلماگل شهرستان گنبد کاووس  با اعتبار 2.5  میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استانی پایان یافت و به شهرداری اینچه برون بعنوان دستگاه بهره بردار تحویل داده شد .

وی گفت : در عملیات اجرایی این فاز 8 عدد آلاچیق  که در سنوات قبل به دلیل عدم تخصیص اعتبار نیمه کاره باقی مانده بود تکمیل و همچنین 5 عدد آلاچیق جدید در سطح سایت کمپینگ  آلماگل احداث  گردید .

آق آتابای یادآور شد :  در سالهای قبل این اداره کل به ایجاد سرویس بهداشتی ، ساماندهی زیرسازی ،بهسازی تالاب ،تجهیز مبلمان ،روشنائی محوطه و محوطه سازی،احداث  نمازخانه زیر سازی مسیر بطول 2کیلومتر و آبرسانی مجموعه و همچنین  احداث8 عدد آلاچیق و  32 عدد سکوی نشیمن و آبخوری با اعتبار بیش از 4/5 میلیارد ریال اقدام کرده است.

وی تصریح کرد : در سال مالی بعدی اعتباری در حدود 20میلیارد ریال برای ادامه و تکمیل زیر ساخت های گردشگری کمپینگ  آلماگل پیش بینی شده است که در صورت تخصیص اعتبارات نسبت به تکمیل زیر ساخت های گردشگری لازم جهت رفاه حال مسافران و گردشگران  اقدام خواهد شد.

گفتنی است ؛ تالاب آلماگل در لغت به معنی دریاچه سیب است و  در شمال استان گلستان و یکی از سه مجموعه تالاب های بین المللی شهرستان گنبد کاووس است که در نزدیکی مرز ایران و ترکمنستان واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز