زمین لرزه روز گذشته بهاباد خسارت مالی و جانی نداشت

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۰:۳۰:۳۱
کد خبر: ۸۷۶۵۸۵
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد گفت: زمین لرزه روز گذشته بهاباد خسارت مالی و جانی به دنبال نداشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، روز گذشته شهرستان بهاباد با لرزش بسیار شدید یک زمین لرزه به قدرت چهار و 7 دهم ریشتر لرزید و مردم این شهرستان پس از چند مدت، دوباره زلزله بالای 4 ریشتر را تجربه کردند.

این شهرستان که معمولا در طول سال بیش از 500 زمین لرزه به قدرت‌های مختلف را تجربه می‌کند، این بار با زمین لرزه‌ای روبرو بود که لرزش آن بسیاری از افراد را ترساند.

با وجود این، به دلیل قرار گرفتن کانون این زمین لرزه در منطقه‌ای دور از محل‌های مسکونی، از ابتدا مشخص بود که خسارت‌های احتمالی زمین لرزه بالا نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد گفت: زمین لرزه روز گذشته در بهاباد در منطقه جوادیه که روستائی خالی از سکنه بوده اتفاق افتاد و خوشبختانه این زمین لرزه هیچ گونه تلفات جانی ومالی را در پی نداشته است.

حسن رضاپور اظهار داشت: این زلزله در مرز بین بهاباد و ساغند اتفاق افتاد و اکیپ‌های هلال احمر به دهستان جلگه که نزدیکی (محل وقوع زلزله) برای ارزیابی خسارات احتمالی اعزام شدند که خوشبختانه این زمین لرزه خسارتی نداشته است.

رضاپور افزود: طی اعزام تیم ارزیاب به منطقه وقوع زمین لرزه از اهالی سوال شد که خسارت داشته یا نه گفتند هیچ گونه خسارتی نداشته و صدای زلزله و شدت آن سبب  رعب و وحشت بین مردم شده و شدت این زمین لرزه در معدن چادرملو بیشتر بوده است.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی فرماندار شهرستان بهاباد هم دراین رابطه گفت: این زمین لرزه براساس ارزیابی به عمل آمده هیچ گونه خسارتی نداشته است.

فرماندار بهاباد در ادامه یاد‌آور شد: دو اکیپ ارزیاب جهت ارزیابی به این منطقه اعزام شدند و طی ارزیابی صورت گرفته تاکنون موردی از خسارت جانی ناشی از این زمین ‌لرزه دریافت نشده است.

خانی زاده بهابادی تصریح کرد: تاکنون هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی اعلام ‌نشده است و محل وقوع زلزله در اطراف روستا‌های خالی از سکنه جوادیه بهاباد بوده است و با توجه به این‌که این زلزله در مرز بین بهاباد و ساغند اتفاق افتاده اکیپ‌های هلال‌احمر به دهستان جلگه در نزدیکی محل وقوع زلزله برای ارزیابی خسارات احتمالی اعزام‌ شده‌اند.

شهرستان بهاباد یکی از نقاط زلزله خیز استان یزد است که در طول سال با زمین لرزه‌های متعددی روبرو می‌شود که قدرت این زمین لرزه‌ها در ریشترهای است.

این زمین لرزه‌ها سبب شده که اقدامات مرتبط با آمادگی در برابر زمین لرزه در شهرستان بهاباد هم به صورت گسترده‌ای وجود داشته باشد و مانورها و دوره‌های آموزشی متعددی در طول سال برای شهروندان و نیروهای امدادی این شهرستان گذاشته شود.

 

نظر شما