تحرک انتخاباتی ۳۱ نفر در استان قزوین

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۳:۴۳:۱۱
کد خبر: ۸۷۶۷۶۴
تحرک انتخاباتی ۳۱ نفر در استان قزوین
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: تاکنون ۳۱ نفر در استان قزوین تحرک انتخاباتی داشته اند که نیمی از آنها مربوط به حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز بوده است.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛منوچهر حبیبی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در این خصوص افزود: نیمی دیگر از این افراد نیز مربوط به ۲ حوزه انتخابیه "تاکستان" و بوئین زهرا و آوج" بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین همچنین گفت: از ۳۱ فردی که تاکنون در استان قزوین تحرکات انتخاباتی داشته اند که شامل نمایندگان فعلی، مدیران استعفا داده و افرادی که براساس قانون نیاز به استعفا نداشته اما براساس گمانه زنی ها و شواهد خود را برای نامزدی در انتخابات آماده می کنند می باشند، چهار تن زن و سایر مرد هستند.

وی اظهار داشت: تحرکات انتخاباتی نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی توسط ستاد انتخابات استان قزوین رصد و ثبت و در اختیار هیات های اجرایی، نظارت و دستگاه های نظارتی قرار می گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تحرکات انتخاباتی یاد شده بیشتر در قالب حضور در مراسم ها، مجالس و نشست های خانگی بوده است و چنانچه اگر این نشست ها از بیت المال و یا امکانات و اموال دولتی استفاده و به شکل مستقیم تبلیغات شود تخلف است در غیر این صورت تا زمان اعلام رسمی تبلیغات انتخاباتی منع قانونی ندارد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: با این وجود تحرکات انتخاباتی نامزدهای احتمالی در موضوع رسیدگی به صلاحیت آنان از سوی شورای نگهبان مورد توجه قرار می گیرد.

این مسئول گفت: با احتساب نامزدهای احتمالی که تحرکات انتخاباتی داشته اند، فعلا به ازای هر صندلی نمایندگی مجلس در استان قزوین هشت داوطلب وجود دارد که البته این آمار قطعی نبوده و در آینده امکان افزایش و یا کاهش آنها وجود خواهد داشت.

وی اظهار داشت: ستاد انتخابات از حضور چهره های مختلف و سلیقه های متعدد در انتخابات به منظور ایجاد شور و نشاط سیاسی و انتخاباتی که لازمه برگزاری یک انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم است، حمایت و استقبال می کند.

این مسئول یادآور شد: هنوز از سوی ستاد انتخابات کشور تاریخ دقیقی برای ثبت نام نامزدهای احتمالی اعلام نشده اما از مهر ماه امسال عملا وارد مرحله فرایندهای اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم شد.

استان قزوین در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای سه حوزه انتخابیه "قزوین، البرز و آبیک" با ۲ نماینده و "تاکستان"  و "بویین زهرا و آوج است" با هر کدام یک نماینده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز