آغاز برداشت آلو از باغات آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۱:۴۳:۴۰
کد خبر: ۸۷۷۲۰۷
آغاز برداشت آلو از باغات آذربایجان غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش 80 درصدی تولید محصول آلو از باغات استان در سال جاری خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رسول جلیلی درخصوص وضعیت برداشت محصول آلو در استان اظهار کرد: بر اساس براوردهای انجام شده پیش بینی می شود 28 هزار و 611 تن محصول آلو از باغات استان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته از رشد 80 درصدی برخوردار است .

جلیلی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن ها یکی از محسنات باغداری استان به شمار می آید.

وی ادامه داد: ارقام الو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزه، کالیفرنیا، آنجلینا ،گوشتی، خاکی ، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می شود.

جلیلی خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت باغات آلوی استان در مجموع سه هزار و 366 هکتار بوده که  دو هزار و 901هکتار آن بارور و 465 هکتار آن غیر باور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه به مقدار یکهزار و 580 هکتار با پیش بینی تولید  18 هزار و 960 تن در سال جاری است که به ترتیب شهرستانهای شاهین دژ ، مهاباد ، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را  در استان به خود اختصاص داده اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوندکه مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز