امروز رخ داد؛

بازگشت پرنده صلح ایران توسط سفیر اتریش به سمنان

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۲۲:۰۱:۲۹
کد خبر: ۸۷۷۳۹۹
بازگشت پرنده صلح ایران توسط سفیر اتریش به سمنان
پرنده صلح ایران پس از ارسال به کشور اتریش روز یکشنبه توسط سفیر این کشور به ایران و شهر سمنان بازگشت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پرنده صلح ارسالی به کشور اتریش  امروز توسط اشتفان شولتز به محل تولد خود در خانه تاریخی ترابی در شهر سمنان بازگشت.

پرنده‌های سفید سفالی به عنوان پیام آوران صلح در آذرماه سال ۹۷ با حضور رئیس جمهوری در استان سمنان رونمایی شدند.

طرح «پرنده های صلح» توسط موسسه غیر دولتی پاژ در استان سمنان اجرا و پرنده‌ها با همکاری سفارت آلمان در تهران به منظور معرفی فرهنگ غنی ایرانی و انعکاس پیام صلح و دوستی به سراسر جهان ارسال شد.

این کبوتران سفید سفالی توسط کودکان در خانه تاریخی ترابی سمنان ساخته شده و به همراه پیام‌های امید بخش به سراسر دنیا فرستاده شدند.

مدیر موسسه پاژ  گفت: اجرای این طرح در جذب گردشگر به ایران و استان سمنان بسیار موثر است.

مریم حلاجی با اشاره به اینکه این پرندگان پس از ارسال به کشورهای مختلف، به ایران  باز می‌گردند، گفت: تاکنون بسیاری از این پرندگان از کشورهایی مانند آمریکا، ایتالیا، آلمان و فرانسه به ایران بازگشته‌اند.

وی افزود: طرح پرنده صلح صنایع دستی به طور نمادین برای نخستین بار در کشور توسط رئیس جمهوری در ماکت بافت تاریخی شهر سمنان نهاده شد.

وی با بیان اینکه کودکان سازنده این پرنده‌ها به عنوان همیاران کوچک صنایع دستی ایران نامگذاری شدند، بیان کرد: یک هزار و ۸۰۰ پرنده توسط این کودکان در خانه تارخی ترابی در استان سمنان ساخته و با همکاری سفارت آلمان به کشورهای مختلف دنیا ارسال شد.

حلاجی گفت: پرنده‌های صلح صنایع دستی به عنوان سفیران صلح ایران، زمینه ترغیب و سفر گردشگرانی از سراسر دنیا را به ایران و استان سمنان فراهم می‌کنند.

وی افزود: پرنده‌های سفالی نماد پیامی از کودکان این سرزمین هستند و از سایر کودکان و مردم دنیا برای حضور در ایران دعوت می‌کنند.

خانه‌ی ترابی سمنان در محله‌ی کهنه‌دژ این شهر قرار دارد که در دوران قاجار ساخته شده است. این خانه یکی از خانه‌های باارزش بافت تاریخی سمنان است که سازمان میراث فرهنگی در سال‌های اخیر اقدام به بازسازی و مرمت آن کرده است و در زمان حاضر کارگاه‌های ساخت سفال در این خانه تاریخی برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز