باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی:

شمشیربازی نیازمند توجه رسانه‌ها و تلویزیون / میزبانی مسابقات جوانان کشور به آذربایجان‌غربی واگذار شد

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۷:۰۸:۰۷
کد خبر: ۸۷۷۹۸۸
شمشیربازی نیازمند توجه رسانه‌ها و تلویزیون / میزبانی مسابقات جوانان کشور به آذربایجان‌غربی واگذار شد
رییس فدراسیون شمشیربازی در ارومیه خواستار توجه جدی رسانه‌ها و تلویزیون و پخش تلویزیونی مسابقات شمشیربازی شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، فضل‌الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی در حاشیه این انتخابات و در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه پخش مسابقات مختلف این رشته توسط صداوسیما و توجه رسانه‌ها به شمشیربازی می‌تواند منجر به توجه حامیان مالی و اسپانسرها به این رشته شود خاطر نشان کرد: امیدواریم رسانه‌های مختلف بخصوص صداوسیما و شبکه‌های تلویزیونی برای پخش و نمایش مسابقات شمشیربازی پیش‌گام شوند تا این رشته که می‌تواند در مسابقات جهانی و حتی المپیک مدال‌آور باشد، مورد توجه اسپانسرها قرار بگیرد.

وی افزود: رشته شمشیربازی در کمیته ملی المپیک جزو ۶ رشته با شانس کسب مدال قرار دارد و امیدواریم با حضور در مسابقات آتی بین‌المللی و جهانی، آماده درخشش در المپیک شویم.

رییس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های این رشته است اظهار کرد: در مسابقات آسیایی ژاپن که با ۱۶ ورزشکار شرکت کردیم، ۴ شمشیرباز اهل ارومیه در ترکیب تیم حضور داشت و از این ۴ نفر ۳ نفر از بانوان شمشیرباز بود و این خود نشان از توانایی ورزشکاران این استان در رشته شمشیربازی دارد ضمن اینکه جوان‌ترین شمشیرباز کشورمان نیز از این استان بود که آینده این رشته است و از استاندار ورزش دوست آذربایجان‌غربی می خواهم به رشته شمشیربازی توجه کند و اعتبار خاصی به آن اختصاص دهد.

باقرزاده گفت: هم‌مرزی آذربایجان‌غربی با کشورهای همسایه چون گرجستان و آذربایجان می‌تواند به برگزاری اردو و مسابقات مختلف با این کشورها و بالا رفتن سطح این رشته در این استان و سپس در کشور شود.

وی ادامه داد: ما نیز در فدراسیون آماده حمایت از شمشیربازی استان آذربایجان‌غربی هستیم زیرا این استان برای من اهمیت ویژه دارد و حاضرم با استاندار این استان دیداری داشته باشم ضمن اینکه با میزبانی آذربایجان‌غربی از مسابقات شمشیربازی جوانان کشور در دو بخش پسران و دختران موافقت کرده‌ایم و احتمالا شهریورماه این رقابت‌ها برگزار خواهدشد.

رییس فدراسیون شمشیربازی با رد توجه فدراسیون به اسلحه خاص و عدم استفاده از مربیان خارجی، گفت: اتفاقا در شرایط سخت مالی، فدراسیون شمشیربازی از مربیان خارجی از جمله شوکت از ازبکستان در اسلحه اپه استفاده کردیم ضمن اینکه در چند دوره در اردوی شمشیربازی در ارومیه، این مربی حضوریافت.

وی با قبول ضعف اطلاع‌رسانی این رشته افزود: این انتقاد را قبول دارم با این حال در یکی دو هفته گذشته اطلاع‌رسانی سایت فدراسیون بهبود یافته و شرایط مناسبی داریم.

باقرزاده درباره اعزام شمشیربازان کشورمان به مسابقات برون‌مرز هم گفت: تا پایان امسال در مسابقات بین‌المللی الجزایر در آبان‌ماه، ورشو لهستان در آذرماه، پادووا ایتالیا در دی‌ماه و بوداپست مجارستان شرکت خواهیم‌کرد و اردیبهشت‌ماه سال آینده برای مسابقات ZONE آسیا برای گرفتن سهیمه المپیک حضور خواهیم‌یافت که امیدوارم طاهر عاشوری شمشیرباز ارومیه‌ای بتواند سهمیه کشورمان را برای حضور در این رقابت‌ها کسب کند.

وی ادامه داد: استنباط من اینست که بتوانیم ۴ سهیمه المپیک را در رشته شمشیربازی کسب کنیم و استان آذربایجان‌غربی نیز شانس کسب سهیمه را دارد.

گفتنی است، باقرزاده هم‌اکنون ۱۳ سال در سمت ریاست فدراسیون قرار دارد و با احتساب ۳ سال آینده یکی از باسابقه‌ترین رئسای فدراسیون‌های ورزشی کشور به حساب می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز