طی چهار ماه ابتدای امسال رخ داد؛

جابجایی ۶ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مرکزی

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۰:۵۲:۰۷
کد خبر: ۸۷۸۲۹۵
جابجایی ۶ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مرکزی
مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی گفت: طی چهار ماه ابتدای امسال، ٦ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی جابجا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زندی فر  گفت: بر اساس آمار بارنامه های صادره به طور متوسط در ۴ سال اخیر ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در قالب ۱۰۰ هزار سفر باری از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی افزود: استان مرکزی با این حجم جابجایی کالا ۵ پنج درصد از حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده است و در رتبه ۹ کشوری قرار دارد و  به طور معمول ۱۰ درصد از کل بار، به صورت درون استانی و ۹۰ درصد برون استانی جابجا می شود و به طور متوسط سالانه بیش از ۷ میلیون تن کالا از سایر نقاط کشور به استان مرکزی وارد می شود.

زندی فر ادامه داد: در چهار ماه اول سال جاری بیش از ۶ میلیون تن کالا از مبدا استان مرکزی جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای رشد ۷ درصدی می باشد. این حجم جابجایی کالا در قالب بیش از ۳۷۰ هزار سفر باری صورت گرفته که حجم سفرهای باری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد از کل بار جابجا شده از مبدا استان از سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه بارگیری شده و بیشترین کالای حمل شده به ترتیب شامل انواع سیمان(۱۷ درصد از کل)، نفت کوره و گازوئیل (۱۶ درصد) و انواع سنگ معدنی( ۸ درصد) می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز