مرمت بنای امامزاده سلطان علاء الدین آوج آغاز شد

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۸:۰۱:۴۷
کد خبر: ۸۷۸۳۵۶
مرمت بنای امامزاده سلطان علاء الدین آوج آغاز شد
مرمت بنای تاریخی امامزاده سلطان علاء الدین در شهرستان آوج توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛امیر ارجمند معاون میراث فرهنگی استان قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: بنای تاریخی امامزاده سلطان علاء الدین واقع در۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج روستای علاء الدین، از آثار ارزشمند مربوط به دوره صفویه است که به منظور حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی، مذهبی و جلوگیری از تخریب و وارد آمدن آسیب بیشتر به بخش‌های مختلف آن پروژه ساماندهی و مرمت این بنا توسط این اداره کل آغاز شده است.

این مسئول اظهار داشت: در پروژه مرمت این بنای تاریخی اقدام‌هایی چون بازسازی کف سکوها و پله‌های اطراف بنا شامل تخلیه بندهای قدیمی و بندکشی مجدد و برچیدن بخش‌های آجری فرسوده سطوح عمومی و اصلاح و اجرای مجدد، بازبینی، پاکسازی و مرمت کانال‌های دفع رطوبت، ساخت و نصب پنجره ها مطابق با الگوی قدیمی، اصلاح ناودان‌ها و اجرای مجدد آنها تحت نظارت کارشناسان مرمت در حال انجام است.مرقد امامزاده سلطان علاء الدین در ۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج و بر روی صفه ای به ارتفاع یک متر ساخته شده است.ایوان بلند ورودی با پوشش کاربندی به فضای داخل بقعه می‌رسد که پلان چلیپایی آن را چهار اتاق کوچک کامل می‌کند . این بنا در تاریخ ۹/۸/۷/۷ با شماره ۲۱۳۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز