چگونه می‌توان بیت‌کوین را به پول تبدیل کرد؟

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۲۱:۰۰:۳۱
کد خبر: ۸۷۸۴۰۱
چگونه می‌توان بیت‌کوین را به پول تبدیل کرد؟
یک استخراج‌کننده‌ بیت‌کوین پس از مطالعه درباره‌ی ارزهای دیجیتال تصمیم به استخراج یکی از معروف‌ترین آن‌ها گرفته و می‌گوید برای استخراج، به دانش خیلی خاصی نیازی نیست و با آگاهی از پیکربندی دستگاه ماینر اقدام به این کار کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در گذشته استخراج بیت‌کوین با کامپیوتر معمولی انجام می‌شد و پس از آن با کارت گرافیک. اما هم اکنون دیگر با این سیستم‌ها استخراج مقرون به‌صرفه نیست و دستگاه‌های مخصوص این کار که ماینر یا ASIC خوانده می‌شوند، عملیات استخراج را انجام می‌دهند.

در واقع ماینر یک کامپیوتر خیلی ساده است که می‌تواند میلیون‌ها عدد را در ثانیه حدس بزند. در عملیات استخراج، ماینرهایی که قدرت کمتری دارند، شانس بسیار کمتری هم برای موفق شدن دارند. یعنی ممکن است یک ماینر و حتی چند ماینر که قدرت کمی دارند هیچ‌وقت به پاداش نرسند!

برای رفع این مشکل هزاران ماینر از سرتاسر جهان قدرت خود را در یک مرکز به اشتراک می‌گذارند تا شانس بیشتری برای به‌دست آوردن پاداش داشته باشند و در نهایت پاداش در میان همه با توجه به قدرتشان تقسیم می‌شود. اصطلاحا به این مراکز، استخر استخراج می‌گویند.

اما یکی از مباحث مورد پرسش این است که پس از استخراج بیت‌کوین که یک ارز مجازی است، چطور می‌توان آن را به پول حقیقی تبدیل کرد؟

این فرد درباره‌ این فرآیند، با تشریح استفاده از کیف پول مجازی برای این کار، توضیح می‌دهد: بیت‌کوین همانند سایر ارزهای رسمی نیازمند یک شماره حساب است که اصطلاحا به آن کیف پول می‌گویند و قابل انتقال و تبدیل است. در بیت‌کوین فقط آدرس کیف پول فرستنده و گیرنده و مقدار تراکنش ضروری است اما با وجود این، بیشتر صرافی‌ها برای جلوگیری از عملیات مجرمانه، برخی اطلاعات هویتی شخص را دریافت می‌کنند. در یک کلام بیت‌کوین همانند پولی است که در حساب بانکی شما وجود دارد و در صورت نیاز با موبایل یا اینترنت انتقال می‌یابد و از اعتبار حساب شما کم و به طرف مقابل اضافه می‌شود.

در حال حاضر  ارزش بیت‌کوین  متغیر است و تبدیل آن به دلار که این روزها در کشور نوسان دارد هم، آگاهی از میزان ارزش آن را بیش‌تر در ابهام قرار می‌دهد. با وجود این، هنوز هم افراد زیادی هستند که می‌خواهند وارد عرصه‌ی استخراج شوند و آینده‌ی خود را در دستان ارزهای مجازی می‌دانند. زمانی که از این استخراج‌کننده می‌خواهم درباره‌ی مزایایی که ارزهای دیجیتال دارند، توضیح دهد، پاسخ می‌دهد: در بیت‌کوین انتقال به‌صورت تقریبا رایگان و بدون حد و مرز انجام می‌شود، علاوه بر آن بیت‌کوین قابل تحریم، توقیف و مصادره نیست. از همه مهم‌تر سالانه بسیاری از افراد جهان بر اثر تحریم‌های ناجوانمردانه دولت‌ها می‌میرند، اما بیت‌کوین این قدرت را از آن‌ها می‌گیرد و دست حکومت‌ها را از دخالت در آن کوتاه می‌کند.

در حال حاضر در جهان صرافی‌های بسیاری با ارزهای دیجیتال کار می‌کنند. حتی در ایران نیز صرافی‌های آنلاین و حتی سنتی برای تبدیل بیت‌کوین وجود دارد و می‌توان با انتقال بیت‌کوین به کیف پول دوست خود، معادل آن را ریال یا حتی کالا گرفت.

نظر شما