رییس انجمن موسیقی لرستان:

آموزش موسیقی در آموزشگاه ها یکپارچه و استاندارد نیست / پایین آمدن راندمان سیستم آموزش موسیقی

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۳:۲۶:۱۷
کد خبر: ۸۷۸۴۳۴
آموزش موسیقی در آموزشگاه ها یکپارچه و استاندارد نیست /  پایین آمدن راندمان سیستم آموزش موسیقی
امین عباسیان گفت: اگر استانداردهای لازم در روش های مختلف آموزشگاه های موسیقی رعایت نشود می تواند آسیب جدی به هنرجویان برساند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ عباسیان در کنسرت کارگاهی هنرجویان کودک و نوجوان گروه چکاوک انجمن موسیقی استان ،اظهار کرد: بسته به سلیقه و نظر مدیریت و مربی های آموزشگاه روش آموزش متفاوت است و اگر استانداردهای لازم در روش های مختلف رعایت نشود می تواند آسیب جدی به هنرجویان برساند.

او در ارتباط با نظارت بر عملکرد آموزش آموزشگاه های موسیقی ،افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روش هایی برای نظارت و ارزیابی عملکرد آموزشگاه های موسیقی دارد ولی عملا در حد بخشنامه و پر کردن فرم در روند دریافت مجوزهاست و بعد از آن خبری از نظارت عملی و موثر نیست و همین نکته موجب پایین آمدن راندمان سیستم آموزش موسیقی شده است.

عباسیان ادامه داد: از طرفی صلاحیت تدریس مدرسین آموزشگاه ها که در سیستم نظارت وزارت ارشاد روش هایی برای تایید یا عدم تایید این صلاحیت پیش بینی شده است ولی این مساله هم به طور جد پیگیری و اجرایی نشده است.

او بیان کرد:  با تمام این اوصاف خانواده ها به مربیان اعتماد می کنند زمان، انرژی و هزینه صرف می کنند تا فردای توام با موسیقی را برای کودکان بسازند در مقابل این وظیفه مربیان است که تعهد کاری و وجدانی داشته باشند.

عباسیان با اشاره به مربیانی که کمیت را فدای کیفیت می کنند ،تصریح کرد: اینکه برخی مربیان در بازه زمانی اندک تعداد زیادی هنرجو را آموزش می دهند خلاف مقررات و البته وجدان کاری یک مربی است.

رییس انجمن موسیقی لرستان خاطر نشان کرد:  هنرجو می بایست در هر جلسه از کلاس علاوه بر تحویل درس جلسه قبل و گرفتن مشق بعدی زمانی هم برای رفع اشکال داشته باشد حالا اینکه شیوه تدریس برخی از مربیان به چه صورت است که امروز هنرجویان بسیار دارند اما فردا نوازنده های موفقی به هنرمندان این استان اضافه نمی کنند برای بنده جای سوال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز