معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

در نقش کارگزاران اصلی مدرسه باید بازنگری کنیم / راهبری تربیتی کلان در لرستان پیگیری شده است

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۴:۴۹:۴۱
کد خبر: ۸۷۸۵۱۹
در نقش کارگزاران اصلی مدرسه باید بازنگری کنیم / راهبری تربیتی کلان در لرستان پیگیری شده است
رضوان حکیم زاده گفت: فرهنگ تولید پرورش خلاقیت ها پیش دبستانی ها و دانش آموزان ابتدایی است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛رضوان  روز سه شنبه در  اولین جشنواره خلاقیت لرستان که در خرم آبادبرگزار شده بود،اظهارکرد: جشنواره خلاقیت در ظاهر ارایه فعالیت های دست ورزانه کودکان از پیش دبستانی تا دبستان است، اما در حقیقت این فعالیت ها یک نشانه روشن از عزم و اراده  برای فردای روشن است.

اوافزود: پیام روشن این فعالیت ها این است که استکبار جهانی نتوانسته و نخواهد توانست عزم و اراده ملت به دنبال استقلال را به بند بکشد، این نشانه خودکفایی و اقتصاد مقاومتی دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری است و فرهنگ تولید پرورش خلاقیت ها پیش دبستانی ها و دانش آموزان ابتدایی است.

حکیم زاده با بیان اینکه دنیای استکبار شاید بتواند در کوتاه مدت نفت ما را تحریم کند اما نمی تواند مغزهای ما را از اندیشه ورزی باز دارد، عنوان کرد: حاصل این اندیشه ورزی در همراهی و همکاری مدیران است تا دانش آموزان به دور از حافظه محوری مهارت هایی را یاد بگیرند و خلاقیت های خود را افزایش دهند.

  معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: راهبری تربیتی کلان در لرستان پیگیری شده است و در این استان برخلاف شرایط دشوار ی که در استان گذشته شاهد رشد پوشش پیش دبستانی هستیم.

او با اشاره به اینکه بر اساس مبانی دینی فسلفه تربیتی اسلام باید بتوانیم بازنگری را در برنامه ریزی ها داشته باشیم، گفت:  در نقش کارگزاران اصلی مدرسه و در درجه اول دانش آموزان، والدین و معلمان و بعد از آن جامعه که همه متاثر از آموزش و پرورش هستند باید بازنگری کنیم.

حکیم زاده با بیان اینکه دوره آموزش ابتدایی یک دوره بنیادین شکل گیری شخصیت کودکان است،خاطر نشان کرد:  یکی از اقداماتی که پیگیری شده حذف آزمون های زائد، حذف کتاب های کمک آموزشی  در راستای عنایت به کرامت دانش آموزان است.

او تاکید کرد: حق نداریم با رقابت ایجاد کردن و تحقیر کردن دانش آموزان را در معرض قضاوت قرار دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز