حفاظت گروهی از گاندو!

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۶:۳۰:۴۱
کد خبر: ۸۷۸۵۶۰
حفاظت گروهی از گاندو!
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: گروهی از محیط بانان سراسر استان به منظور گشت و کنترل‌های شبانه روزی به منطقه حفاظت شده گاندو اعزام شدند.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ وحید پورمردان روز سه شنبه8 مرداد اظهار داشت: با وقوع اتفاقات اخیر و حمله تمساح به کودکان در جنوب استان، اکیپی از محیط بانان سراسر استان به منظور یاری رساندن  به محیط بانان منطقه حفاظت شده گاندو، برگزاری کلاس های آموزشی برای اهالی روستاها و مردم محلی بویژه کودکان در خصوص خطرهایی که ممکن است آنها را تهدید کند و افزایش و نصب تابلوهای هشدار دهنده جدید، عازم بلوچستان شدند.

وی گفت: همچنین برای این منطقه بنرهایی با موضوع  تمساح و  شعار "بچه ها به من نزدیک نشوید" قابل فهم برای همه سنین خصوصا کودکان و به منظور  القاء حس خطر در ایشان  جهت حفظ جانشان، طراحی، چاپ و برای نصب در منطقه تهیه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از هم استانی های فهیم و آگاه خواست تا با توجه به بارش های اخیر و نزولات جوی خوبی که در جنوب استان شاهد آن بودیم و نیز زادآوری تمساح ها و تهاجمی بودن آنها در این فصل که احتمال بروز حوادث تلخ این چنینی را افزایش می دهد، به تابلوهای نصب شده در اطراف دریاچه ها، سدها، هوتک ها و رودخانه ها توجه نموده و از شنا کردن و نزدیک شدن به این مناطق جدا خودداری کنند.

وی بیان کرد: آموزش زیست محیطی از طریق ریش سفیدان و ائمه جمعه و جماعات و حضور آنان در منطقه می تواند کمک شایانی به محیط بانان در حفاظت از حیات وحش، جلوگیری از تخریب محیط زیست و کاهش شکار و صید غیرمجاز و از همه مهمتر جلوگیری از وقوع چنین آسیب‌هایی شود.

پورمردان تاکید کرد: کلیه هزینه‌های پزشکی ۲ کودکی که مورد حمله تمساح قرار گرفته اند تاکنون پرداخت شده و پرونده آنها پس از تکمیل به سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال خواهد شد که با رایزنی های انجام شده تلاش می کنیم هر چه سریعتر دیه این کودکان نیز پرداخت شود.

 

نظر شما