فرماندار ارومیه:

۲۵۰ هزار نفر در ارومیه ساکن سکونت‌گاه‌های غیررسمی هستند / هیچ کمبود مرغی در ارومیه نداریم

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۱۱:۲۵:۲۷
کد خبر: ۸۷۸۸۵۴
۲۵۰ هزار نفر در ارومیه ساکن سکونت‌گاه‌های غیررسمی هستند / هیچ کمبود مرغی در ارومیه نداریم
فرماندار ارومیه گفت: 250 هزار نفر از جمعیت این شهر ساکن 26 سکونت‌گاه غیررسمی هستند که 31 درصد جمعیت را شامل می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علیرضا ملامحمدی زاده در شورای اداری شهرستان ارومیه افزود: با هدف شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های مناطق حاشیه‌نشین، جلوگیری از تقلیل سرمایه‌های اجتماعی در این مناطق و ارایه خدمات بهتر به ساکنان حاشیه نشین ۹ دفتر تسهیل‌گری در ارومیه فعال شده است.

وی ادامه داد: تقویت روحیه همکاری و مشارکت اجتماعی، شناسایی نیاز جوامع محلی و افزایش اعتمادسازی در جامعه از مهمترین وظایف دفاتر تسهیل گری است.

وی اضافه کرد: مسوولان همکاری ویژه ای در بازسازی مشکلات به وجود آمده بین مناطق حاشیه نشین و سایر مناطق شهری داشته باشند تا بتوان اهداف دولت را در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی پیش برد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال شهرستان ارومیه طی یک‌سال گذشته ۱۶۶ طرح روستایی را بررسی و حمایت کرده است، بیان کرد: ۷۰۰ میلیارد ریال برای راه اندازی این طرح‌ها تسهیلات پرداخت شده است و این میزان طرح زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۴ نفر را فراهم می‌کند.

فرماندار ارومیه در ادامه با اشاره به عملکرد ستاد تنظیم بازار شهرستان، گفت: از ابتدای سال جاری ۲۷ تن مرغ منجمد، یکهزار و ۱۴۵ تن شکر و ۱۷۴ تن گوشت منجمد و گرم در سطح شهرستان ارومیه توزیع شده است.

ملامحمدی زاده ادامه داد: در حال حاضر کمبود مرغ در شهرستان ارومیه وجود ندارد و ارائه کارت ملی برای خرید مرغ تخلف است و با خاطیان برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: انبارهای شهرستان ارومیه انباشته از مرغ است و در صورت نیاز با هماهنگی ستاد تنظیم بازار در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سال جاری ۸۲ فقره پرونده در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شده است، گفت: این پرونده‌ها از محل کمیسیون ماده ۹۹ بوده و نشان از عملکرد دقیق بازرسان و کارشناسان در برخورد با متخلفان است.

فرماندار ارومیه گفت: ۵۳۰ صندوق اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان درنظر گرفته شده است.

ملامحمدی‌زاده افزود: برای هر صندوق حدود ۱۸ تا ۲۰ نفر در نظر گرفته شده که در مجموع حدود ۱۱ هزار نفر عوامل اجرایی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

وی ادامه داد: قانون‌مداری، بی‌طرفی و انسجام ملی شعار انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: باید با تلاش و همدلی همه مسوولان و دست اندرکاران انتخابات شاهد برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و باشکوه در آذربایجان‌غربی باشیم.

وی بیان کرد: زمینه سازی برای مشارکت حداکثری، قانون مداری، امانت داری و بی طرفی، چهار اصل مهم و اساسی در انتخابات است که مجریان و دست اندرکاران انتخابات باید این اصول را سرلوحه کار خود قرار دهند.

فرماندار ارومیه گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید با هدف ایجاد نظم و اجرای قانونمند انتخابات تلاش کنند و باید به این امر توجه کرد که با افزایش رضایت‌مندی در جامعه انتخابات پرشوری برگزار می‌شود.

ملامحمدی زاده ادامه داد: کمیته ها باید جلسات خود را تشکیل و بر اساس زمان بندی اعلام شده، وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهند.

وی اظهار داشت: هدف ما افزایش مشارکت در انتخابات است و باید از پرداختن به مسائلی که باعث قومیتی شدن انتخابات می‌شود، پرهیز کرد.

همچنین فرمانده انتظامی ارومیه از کاهش 100 درصدی جرائم خشن در مقایسه با چهار ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: امسال سرقت به عنف کاهش 16 درصدی داشته و راهزنی و گروگانگیری نیز به صفر رسیده و شاهد کاهش 56 درصدی قتل در شهرستان ارومیه بوده‌ایم.

کریم اکبری با اشاره به جرائم چالش‌برانگیز در سطح شهرستان ارومیه اظهار کرد: یکی از این جرائم، سرقت بود که تا سال گذشته سیر صعودی داشت اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده، هم اکنون شاهد مهار و کنترل سرقت در سطح شهرستان ارومیه بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در فروردین امسال میزان سرقت 48 درصد بوده که هم اکنون به 19 درصد رسیده و یکی از عوامل افزایش ثبت میزان سرقت، این بود که زنگ‌خوری در ارومیه تجمیع شد و از شهرستان‌های مختلف استان نیز برای گزارش وقوع سرقت تماس برقرار می‌کنند.

فرمانده انتظامی ارومیه با اشاره به اینکه امسال 53 درصد سرقت‌های مهم کشف شده است گفت: در این راستا، 48 درصد سرقت‌های خرد نیز کشف شده و امسال شاهد کاهش 24 درصدی سرقت احشام و افزایش 24 درصدی سرقت از اماکن خصوصی و خالی از سکنه بوده‌ایم.

وی از افزایش کشف 74 درصدی سرقت‌های مهم در سطح شهرستان ارومیه خبر داد و اظهار کرد: همچنین 85 درصد سرقت‌های خرد این شهرستان نیز توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

اکبری با ابراز تاسف از اینکه هم اکنون کمپ‌های شهرستان ارومیه پذیرش معتادان را ندارند، بیان کرد: متاسفانه بیشر سارقان که جزو معتادان هستند رها شده‌اند بنابراین باید با ایثارگری، این کمپ‌ها افزایش یابند.

وی با اشاره به اینکه 69 درصد سرقت‌ها مرتبط با معتادان و سارقان با سابقه است افزود: 61 درصد سارقان شهرستان ارومیه نیز بیکار هستند.

فرمانده انتظامی ارومیه از کاهش 100 درصدی جرائم خشن در مقایسه با چهار ماهه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: امسال سرقت به عنف کاهش 16 درصدی داشته و راهزنی و گروگانگیری نیز به صفر رسیده و شاهد کاهش 56 درصدی قتل در شهرستان ارومیه بوده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به چالش موادمخدر در شهرستان ارومیه گفت: امسال کشف مواد مخدر در ارومیه 92 درصد افزایش و مشروبات الکلی خارجی 15 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه نیز در این جلسه گفت: پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ارومیه به آبیاری مدرن مجهز شده است.

اسکندر علیزاده ادامه داد: اجرای شبکه آبیاری نوین در یکهزار و ۴۲۳ هکتار از اراضی شهرستان ارومیه در دست اجراست و ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه با اشاره به برآورد ۱۷۰ هزار نفری دانش‌آموزان ارومیه‌ای در سال‌تحصیلی آتی گفت: از این تعداد، تاکنون ۱۳۵ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

قهرمان اشرف افزود: از این تعداد،  ۹۰ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی بوده و تاکنون ثبت نام ۸۳ هزار نفر از آنان قطعی شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۷ هزار دانش‌آموز در دوره اول متوسطه ثبت‌نام می‌کنند که از این تعداد نیز ثبت‌نام ۳۳ هزار نفر قطعی شده است.  

وی اضافه کرد: ۳۰ هزار نفر نیز در دوره دوم متوسطه تحصیل خواهند کرد که تاکنون ثبت‌نام حدود ۵۰ درصد آنان قطعی شده است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه گفت: هفت هزار و ۱۹۰ معلم در شهرستان ارومیه وجود  دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۹۵۵ نفر در کلاس‌های درس امسال حضور می‌یابند.

اشرف ادامه داد: حدود ۸۰۰ نفر کمبود نیروی آموزشی در سطح شهرستان ارومیه وجود دارد که بهبود این وضعیت نیازمند همراهی مسوولان است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به برنامه ‌تابستانه این سازمان گفت: ۶۲ پایگاه آموزشی، فرهنگی، تقویتی و ورزشی در سطح شهرستان ارومیه فعال است.

محمد مجرد ادامه داد: هشت هزار دانش آموز در این کلاس‌های آموزشی که از ابتدای تیرماه آغاز شده، شرکت کرده‌اند و تا پایان مردادماه این کلاس‌ها ادامه دارد.

مدیر امور آب شهرستان ارومیه نیز با اشاره به میزان رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه گفت: تاکنون 735 میلیون مترمکعب آب از روضه‌چای، شهرچای، نازلوچای و باراندوزچای، آب به سمت دریاچه رهاسازی شده که افزایش دو برابری رهاسازی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

خرم با اشاره به میزان رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه اظهار کرد: تاکنون 735 میلیون مترمکعب آب از روضه‌چای، شهرچای، نازلوچای و باراندوزچای، آب به سمت دریاچه رهاسازی شده که افزایش دو برابری رهاسازی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به حجم کنونی دریاچه ارومیه تصریح کرد: هم اکنون دریاچه ارومیه در درون خود چهار میلیارد و 350 میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر امور آب شهرستان ارومیه در ادامه با اشاره به اقدامات شهرستان ارومیه در مهار سیلاب گفت: این اقدامات از اواخر سال گذشته آغاز شده و 35 دستگاه به صورت متناوب با امور آب همکاری کردند و تاکنون 25 کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها انجام شده است.

 وی اظهار کرد: با بررسی‌هایی که انجام شده معلوم شد که وقوع سیلاب در سالیان گذشته ناشی از متصرفات بوده و بنابراین در سال گذشته آزادسازی‌ها انجام و مشکلات رفع شد.

در ادامه این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ارومیه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز