سرپرست هیئت بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی:

مجمع انتخابی در مردادماه برگزار خواهدشد/به دنبال ایجاد شرایط مطلوب تری برای بانوان هستیم

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۱۳:۱۴:۰۱
کد خبر: ۸۷۸۹۶۲
مجمع انتخابی در مردادماه برگزار خواهدشد/به دنبال ایجاد شرایط مطلوب تری برای بانوان هستیم
سرپرست هیئت بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی گفت: مجمع انتخابی هیئت به دلیل سفر ریاست فدراسیون به تعویق افتاد و پس از بازگشت پورعلی‌فرد در اولین فرصت در مرداد ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سروش پور‌آزاد در خصوص عدم برگزاری مجمع انتخابی هیئت بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی اظهار کرد: مجمع انتخابی به دلیل سفر رییس فدراسیون به تعویق افتاد. پورعلی‌فرد به همراه تیم ملی به مسابقات آسیایی که در چین برگزار می‌شود، رفته و تا هشتم مرداد ماه باز خواهدگشت. پس از بازگشت پورعلی‎‌فرد، ظرف یک الی دو هفته دیگر مجمع انتخابی را برگزار خواهیم کرد. تعویق مجمع انتخابی در لیست کاندیداها و اعضای مجمع تغییراتی ایجاد نکرده‌است.

وی در مورد سایر فعالیت‌های شکل گرفته در هیئت بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی تصریح کرد: هقته گذشته مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی استان را برگزار کردیم. یک تیم 25 تا 30 نفره از استان انتخاب شده و در 8 مرداد ماه به مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور در شاهرود اعزام خواهندشد. در اواخر این ماه نیز مسابقات پاورلیفتینگ استان را برگزار خواهیم کرد و مسابقات بدنسازی و پرورش‌اندام نیز با توجه به عقب افتادن تاریخ انتخابی تیم ملی، در چهارم و پنجم مهرماه برگزار خواهدشد.

سرپرست هیئت بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی در خصوص وضعیت بانوان در این رشته ورزشی خاطرنشان کرد: در پاورلیفتینگ، بدنسازی و پرورش‌اندام، بخش بانوان فعالیتی ندارد. بانوان فقط در حوزه مچ‌اندازی فعالیت دارند که به دلیل یک سری از محدودیت‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای در استان شکل نگرفته است. چهار یا پنج قهرمان کشور در این بخش داریم که در مسابقات نیز حضور پیدا می‌کنند. انجام آزمایشی مانند تراکم استخوان و دریافت رضایت‌نامه محضری برای ورزشکاران مقداری هزینه‌بر است. پرداخت هزینه‌ای نزدیک به 300 تا 400 هزار تومان فقط برای مجوز حضور در مسابقات، از رغبت ورزشکاران برای حضوری گسترده در این عرصه کاسته است.

پورآزاد ادامه داد: به دنبال ایجاد تفاهم‌نامه‌ای میان هیئت استان و چندین آزمایشگاه هستیم تا برای ورزشکاران مقداری تخفیف بگیریم تا بانوان شرایط بهتری در این خصوص داشته باشند. از سوی دیگر تاکنون مربی رسمی خانم در خراسان رضوی نداشته‌ایم. از این بابت نیز در استان کمی دست‌مان بسته بود. ماه گذشته، شمیم یعقوبیان‌فر یکی از قهرمانان‌ خراسانی در بخش بانوان برای دوره مربی‌گری در تهران حضور یافت و این دوره را با موفقیت طی کرد و انشاالله از این پس در زمینه پرورش مربی دست‌مان نسبت به گذشته بازتر خواهدبود. همچنین به کمک یعقوبیان‌فر در نظر داریم یک آکادمی مچ‌اندازی در خراسان رضوی ویژه بانوان افتتاح کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز