۷۱ درصد واردات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه افزایش یافت

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۹:۴۶:۱۲
کد خبر: ۸۷۹۲۳۶
۷۱ درصد واردات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه افزایش یافت
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 71 درصد و از حیث وزن 36 درصد افزایش داشته است .

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، خلیل حیدری ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در 4 ماهه نخست سالجاری  18  میلیون و 117  هزار و 867 دلار به وزن 8 هزارو 939 تن می باشد .که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 71 درصد و از حیث وزن 36 درصد افزایش داشته است .

  حیدری اظهار داشت از مجموع فوق  ، گمرک پرویزخان  با 11 میلیون و 791 هزارو 149 دلار کالای وارداتی به وزن 8 هزارو 182 تن ، بیشرین حجم کالاهای وارداتی استان را در 4 ماهه نخست سالجاری  بخود اختصاص داده است که این میزان  نسبت به مدت مشابه سال 97 از لحاظ وزن  90 درصد و از حیث ارزش 496  درصد رشد  داشته است .

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه  در ادامه  افزود در 4 ماهه نخست سالجاری  از گمرک کرمانشاه  6 میلیون و 271 هزارو 63 دلار کالا به وزن 715 هزار تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ازلحاظ وزنی 68  درصد و از حیث ارزش 27   درصد کاهش  داشته است .

وی آمار واردات گمرک خسروی را 55 هزارو 655 دلار کالا به وزن 41 تن عنوان نمود وافزود این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش و از حیث وزن 100 درصد رشد داشته است .

خلیل حیدری گفت با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از 10 کشور وارد می‌شود،  تصریح کرد کشور عراق با 10 میلیون و 860 هزارو 82 دلارکالا به وزن 6 هزارو 836  تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در 4 ماهه نخست سالجاری  به خود اختصاص داده است ،

حیدری ادامه داد : طی مدت یاده شده کشور چین  با 2 میلیون و 63 هزارو 260 دلارکالا به وزن 273 تن  و  کشور کره جنوبی   با یک میلیون و 556  هزار و 919 دلار  کالا به وزن 122 تن درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه  بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کارنشده،تلمبه های چرخ دنده ای ، آلومینیوم بصورت کارنشده غیرممزوج ، مخلوط هیدروکربورهای بودار ،ماشینهابرای مخلوط کردن ، ورزدادن ، خردکردن ، سائیدن ،ژل منیزیوم هیدروکساید گرید دارویی،کمپرسورهای برودتی باگازفریونی (سازگاربالایه اوزون) باقدرت حداکثریک اسب بخار  و....عنوان کرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز