افزایش ۱۳۰ درصدی تولید شلیل در باغات آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۱۰:۳۱:۴۵
کد خبر: ۸۷۹۳۰۸
افزایش ۱۳۰ درصدی تولید شلیل در باغات آذربایجان غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش 130 درصدی تولید شلیل در باغات استان خبر داد.
به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رسول جلیلی با اعلام این خبر گفت :  امسال محصول تولیدی شلیل بر اساس براوردهای انجام شده  به مقدار 23 هزار و 957 تن خواهد بود که در مقایسه با سال گذشته ، از افزایش  130 درصدی تولید این محصول در باغات استان برخوردار هستیم.
وی عمده ارقام موجود شلیل در باغات استان را از نوع ارقام  شبرنگ ، شمس ،  سانگولد ، سانکینگ و انجیری عنوان کرد و افزود : در حال حاضر حدود 2 هزار و 448 هکتار از باغات شلیل در استان بارور و 550هکتار نیز غیر بارور هستند که مساحت قابل توجهی از این باعات با استفاده از پایه های جدید رویشی جی اف و جی ان احداث شده اند. 
جلیلی اضافه کرد:  عمده سطح زیر کشت باغات شلیل در شهرستان ارومیه  با یک هزار و 891 هکتار است که به ترتیب شهرستانهای اشنویه ، بوکان و میاندوآب جزو شهرستانهایی هستند که بیشترین سطح زیر کشت باغات شلیل را در استان به خود اختصاص داده اند.
وی خاطر نشان کرد: میانگین عملکرد تولید شلیل از باغات استان در حدود 9 هزار و 786 تن در هر هکتار است که در حال حاضر برداشت ارقام زودرس و میان رس همچنان  در سطح استان ادامه دارد و طی روزهای آینده تا 20 شهریور ماه نیز ارقام دیررس این محصول برداشت خواهد شد.
وی یاد اور شد: ازمجموع شلیل تولیدی ۵۰ درصد بصورت تازه خوری و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استانهای کشور و کشورهای همسایه صادر می‌شود.
نظر شما