استاندار گلستان در کارگروه اشتغال استان؛

بیش از ۳۳ هزار شغل در سال ۹۸ ایجاد خواد شد

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۱۸:۱۷:۴۷
کد خبر: ۸۷۹۴۸۴
بیش از ۳۳ هزار شغل در سال ۹۸ ایجاد خواد شد
استاندار گلستان با بیان اینکه تعهد تعیین شده اشتغال استان در سال جاری ۲۸ هزار و ۵۴۰ است، اظهار کرد: تلاش داریم در سال ۹۸ بیش از تعهد ۳۳ هزار شغل در سطح استان ایجاد نماییم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی حق شناس در جلسه کارگروه اشتغال استان ضمن گرامیداشت روز و هفته خبرنگار تصریح کرد: اگر ایجاد شغل کار سختی است اما دستگاه های اجرایی وظیفه دارند موانع ایجاد اشتغال را حذف و روند کار را تسریع نمایند.

وی با اشاره به نرخ ۱۱ درصدی بیکاری استان در بهار ۹۸ گفت: گلستان جز ۱۰ استان کشور در برخورداری از ظرفیت های بالقوه است و این رتبه زیبنده استان نیست و همه دلسوزان استان باید در تبدیل توانمندی های بالقوه به بالفعل همکاری داشته باشند.

وی افزود: بیشتر فعالیت استان در فصل بهار به مشکلات حاصل از سیل مربوط بود اما باید ضمن رفع مسایل سیل حرکت در مسیر ایجاد اشتغال و رونق تولید را تسریع کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به سیل فردین ماه ۹۸ گفت: باید تلاش کنیم اشتغال از دست رفته را بازگردانیم و همچنین اشتغال جدید را ایجاد نماییم.

حق شناس با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۸۰ هزار نفر در استان بیکار هستند، یادآور شد: دستگاه های اجرایی باید بستر اشتغال را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنند و همچنین باید با جذب منابع ملی طرح های بزرگ و ملی را اجرا کنیم.

همچنین در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به پرداخت ۳۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات در طرح اشتغال روستایی و عشایری گفت: این تسهیلات به چهار هزار و ۱۴ طرح پرداخت شده است و زمینه اشتغال ۶ هزار و ۶۰۴ نفر را فراهم خواهد کرد.

سعید مازندرانی با اشاره به ابلاغ سهمیه 378 میلیاردتومانی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به استان اظهارداشت: تاکنون 320 میلیارد و 800 میلیون تومان از این تسهیلات در استان جذب شده است.

وی با اشاره به جذب 85 درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان افزود: تا کنون چهار هزار و 14 پرونده در استان از این تسهیلات برخوردار شده‌اند که اجرای آنها سبب اشتغال 6 هزار و 604 نفر می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: شهرستان‌های کردکوی، بندرترکمن و بندرگز بیشترین میزان جذب تسهیلات روستایی و عشایری را به خود اختصاص دادند و شهرستان‌های گنبدکاووس، کلاله و مراوه‌تپه بیشترین جذب سهمیه ابلاغی را داشتند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان نیز گفت: ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده است.

اسکندر اسکندری با اشاره به ایجاد چهار هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یادآور شد: سال گذشته با 20 میلیون تومان تسهیلات، یک شغل برای مددجویان ایجاد می‌شد؛ این عدد امسال به 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز