سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

افزایش تعداد احزاب از ۲۴حزب به ۱۰۰حزب در لرستان / همه مشکلات مرتبط با اختیارات مدیریت ارشد دولت نیست /شاهد توجه دولت به بحث احزاب بوده ایم

۱۳۹۸/۰۵/۱۱ - ۱۱:۲۱:۳۷
کد خبر: ۸۷۹۶۲۷
افزایش تعداد احزاب از ۲۴حزب به ۱۰۰حزب در لرستان / همه مشکلات مرتبط با اختیارات مدیریت ارشد دولت نیست /شاهد توجه دولت به بحث احزاب بوده ایم
قاسم ولی زاده گفت: تعداد احزاب لرستان از ۲۴ تشکل در سال ۹۲ به ۱۰۰ تشکل در حال حاضر رسیده است .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛   ولی زاده ر اردوی تابستانی حزب مردم سالاری که با حضور مصطفی کوابکیان دبیرکل این حزب در خرم آباد برگزار شده بود ، اظهار کرد: وضعیت فعالیت احزاب در حاضر قابل قیاس با فعالیت های راکد حزبی در دولت سابق نیست و در این زمینه ما شاهد توجه دولت به بحث احزاب بوده ایم .

او با بیان اینکه  هفتمین خانه احزاب استانی در لرستان تشکیل شده است، افزود: از سال ۸۸ تا ۹۲ در کمای سیاسی بودیم و معدود افراد که جسارت داشتند توانستند بقایای احزاب را به سال ۹۲ برسانند.

ولی زادهبا بیان اینکه  فعالیت سیاسی حزبی در ایران با موانع اساسی و ساختاری مواجه است ،تصریح کرد:  سهم مدیریت استانی و منطقه ای در عدم توسعه احزاب بسیار کم است  وقوانین بالادستی و نگرش هایی در بخش هایی از حاکمیت، اعتقادی به تشکیل دولت از طریق احزاب ندارد و در این خصوص ما با مشکلاتی ساختاری مواجه هستیم .

ولی زاده یادآورشد: سهم احزاب از ایجاد یک دولت تعریف نشده و در این زمینه مجلس باید به این مهم توجه کند چراکه بسیاری از نگرانی ها به حق است و افرادی که در ستادهای انتخاباتی حضور موثر داشته اند در تقسیم قدرت بی بهره هستند.

او ادامه داد : چون دولت بر مبنای سهم احزاب تشکیل نمی شود زحمات صورت گرفته در ستادهای انتخاباتی یک رنج بی حاصل است و در مقاطعی که دولت ائتلافی ایجاد می شود سهم ها به طور مشخص تعیین نمی شوند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به انتقادات مطرح شده از دولت  نیز عنوان کرد: دلیل عدم اجرای برخی طرح ها و برنامه ها در استان قوانین بالدستی، مسائل بین المللی و موانع استانی هستند که باعث می شود موج انتقادات بر روی دولت متمرکز شود.

ولی زاده بیان کرد:  بسیاری از مشکلات گریبانگیر جامعه ناشی از استراتژی های بین المللی هستند و ایجاد کننده برخی بحران ها دولت یا مجلس نیست اما زحمت آن به عهده دولت است.

ولی زاده گفت: اگر چه برخی انتقاداتی از سوی دبیر این حزب در استان به استاندار لرستان مطرح شد که ممکن است آقای خادمی به این حرف ها گوش نکند اما شک نکنید که همه حرف ها و نظرات و انتقادات دوستان در این اردو به ایشان منتقل خواهند شد .

او افزود: اینگونه هم نیست که فکر کنیم همه مشکلات مرتبط با اختیارات مدیریت ارشد دولت در استان است زیرا گاهی وقت ها موانعی وجود دارد که ساختاری ،بالادستی و فراتر از اختیارات استاندار است .

 قاسم ولی زاده تاکید کرد: برخی چالش هایی که در کشور ایجاد می شوند توسط دولت ایجاد نمی شود اما دولت مجبور است بار آن را بر دوش بکشد.

 

نظر شما