۹ عامل اصلی در افزایش تجمع چربی در بدن

۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ۲۰:۱۵:۲۸
کد خبر: ۸۷۹۸۹۷
۹ عامل اصلی در افزایش تجمع چربی در بدن
یک مدرس تربیت بدنی و علوم ورزشی همدان گفت: ۹ عامل رایج در افزایش تجمع چربی در بدن تاثیر مستقیم دارند که افراد برای جلوگیری از عوارض آن باید توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر بهروز حاجیلو گفت: در پرداختن علمی به این معضل جسمانی، تحرک نداشتن همواره باعث افزایش چربی ارزیابی می شود و امروزه براساس آمارهای رسمی نیمی از جمعیت کشور اضافه وزن دارند.

وی بیان کرد: کم ترشح شدن و یا بیش از حد ترشح شدن بعضی هورمون ها در بدن نیز باعث ذخیره چربی خواهد شد ضمن اینکه ژنتیک در افزایش چربی موثر است که البته با تغذیه درست و ورزش می توان تا حد زیادی تغییری در ساختار بدنی و پیشگیری از چربی در بدن این افراد ایجاد کرد.

حاجیلو افزود: بانوان توجه داشته باشند که ذخیره‌ چربی به دلیل ساختار بدنی در آنها بیشتر از آقایان است و هر یک از مواد مصرفی مازاد در نهایت در بدن آنها تبدیل به چربی می شود.

این مدرس فدراسیون ورزش‌های همگانی یادآور شد: دلیل اصلی چاقی عصبی نیز استرس است و مصرف الکل نیز عضلات را نابود و چربی های بدن را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: کم خوابی نیز باعث تجمع چربی به ویژه در ناحیه شکم و پهلوها خواهد شد.

حاجیلو بیان کرد: باافزایش سن نیز موتور کالری سوز بدن مانند سایر کارکردهای بدنی افت می کند و این میزان در یک فرد متوسط به معنای سوزاندن ۱۰ کالری کمتر در روز طی هر سال است و این ۱۰ کالری شاید کم به نظر برسد اما در مجموع به معنای نیم کیلوگرم اضافه وزن سالانه است.

وی اضافه کرد: حتی اگر غذایی که مصرف می کنید بی چربی و مغذی باشد باز هم مشمول این کاهش سوخت و ساز خواهد شد و اگر کالری های بیشتری از میزان کالری هایی که می سوزانید، دریافت شود میزان چربی بیشتر خواهد شد.

مدرس تربیت بدنی و علوم ورزشی همدان اظهار داشت: در مجموع کم تحرکی، هورمون ها، ژنتیک، جنسیت، پرخوری، استرس، مصرف الکل، کم خوابی و افزایش سن ۹ عامل رایج در افزایش تجمع چربی در بدن است.

وی با اشاره به عواقب تجمع چربی در بدن گفت: بروز انواع بیماری های قلبی، دیابت نوع دوم، ناباروری، زوال عقل، مرگ زودرس و پوکی استخوان مهمترین عوارض چربی بیش از حد و غیرطبیعی در بدن ارزیابی می شود.

حاجیلو تاکید کرد: افراد با تغذیه درست و ورزش کردن حتی ۳۰ دقیقه و یک روز در میان می توانند به جنگ با تجمع چربی‌ها بروند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز