دکتر داورزنی:

استان قزوین ظرفیت میزبانی مسابقات بین المللی را دارد

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۲:۱۵:۲۳
کد خبر: ۸۷۹۹۹۶
استان قزوین ظرفیت میزبانی مسابقات بین المللی را دارد
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت:استان قزوین ظرفیت میزبانی مسابقات بین المللی را دارد در صورتی که زیرساخت های لازم از قبیل ورزشگاه های ۶ هزار نفری، سالن سرپوشیده دوومیدانی و امکانات رفاهی و خدماتی آن زودتر فراهم شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛محمدرضا داورزنی  معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین اظهار داشت: قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی خاص و به دلیل نزدیکی به تهران طی ۴۰ سال گذشته پیشرفت های خوبی داشته و ورزش آن نیز طی این سالها پیشرفت های محسوس و چشمگیری یافته است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: سیاست کلی وزارت ورزش و جوانان تمرکززدایی از پایتخت در برگزاری رویدادهای ورزشی است که موجب رونق اقتصادی و ایجاد روحیه و انگیزه در شهرهای میزبان مسابقات ورزشی می شود.

داورزنی افزود: نبود امکانات استاندارد برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی یکی از ضعف های شهرهای همجوار با تهران است که در صورت رفع آنها می توان میزبانی بسیاری از مسابقات آسیایی و جهانی را به استان های همجوار تهران مانند قزوین واگذار کرد.

وی گفت: میزبانی لیگ جهانی زیر ۲۳ سال والیبال به اردبیل واگذار شد که موجب تحرک اقتصادی در این استان و راه اندازی و به روزرسانی هتل ها و امکانات جانبی آن شد.

این مسئول افزود:استان قزوین نیز شرایط خوبی دارد و می توان میزبانی مسابقات جام ملت های آسیایی را در صورت فراهم سازی زیرساخت های لازم به قزوین واگذار کرد.

داورزنی با بیان اینکه رشته های سالنی در قزوین از جذابیت بیشتری برخوردار هستند، افزود: با توجه به این موضوع باید هرچه سریعتر برای تکمیل سالن سرپوشیده دوومیدانی و استادیوم ۶ هزار نفری این استان اقدام کرد که قطعا می تواند به دلیل نزدیکی به تهران بسیاری از برنامه های ورزشی پایتخت را نیز پوشش دهد.

وی اضافه کرد:مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین از مدیران جوان؛ با انگیزه و پیگیر در عرصه ورزش کشور می باشد و با روند رو به رشد ورزش وجوانان استان؛ قزوین با توجه به موفقیت های خوبی که در ورزش کشور کسب نموده است؛ هم اینک نیز می تواند با فراهم سازی زیرساخت ها میزبان مسابقات مهم و  بین المللی شده و خود را در سطح جهان معرفی نماید.

مهندس زاهدی استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: استان قزوین از ظرفیت ها و توانمندی های متعددی در بخش های مختلف ورزشی برخوردار است و در صورت توسعه ورزش همگانی و قهرمانی شاهد شکوفایی استعدادهای آن خواهیم بود.

عبدالمحمد زاهدی با تاکید برتکمیل زیرساخت ها، افزود: تکمیل هرچه سریعتر استادیوم ۶ هزار نفری و سالن سرپوشیده دوومیدانی استان به نفع پایتخت نیز خواهد بود چون بسیاری از برنامه های ورزشی تهران را نیز پوشش خواهند داد.

وی افزود: با حضور علایی مقدم در رأس ورزش و جوانان استان؛ شاهد رشد قابل توجه ورزش در استان قزوین بودیم و افتخارات قهرمانان  شایسته استان چندین برابر شده است که جای تقدیر و سپاس فراوان دارد.استاندار قزوین ادامه داد: استان قزوین ظرفیت های بسیار زیادی در رشته های سالنی دارد و امیدواریم با تکمیل این زیرساخت ها شاهد شکوفایی این استعدادها باشیم.

در ادامه؛ دکتر داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس و نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: استان از نظر وضعیت سخت افزاری با حمایت استاندار و مسئولان ارشد استان از شرایط مطلوبی برخوردار است ولی باید تلاش های بیشتری  برای تکمیل این زیرساخت ها صورت گیرد.

داود محمدی افزود: هم اینک استادیوم ۶ هزار نفری و سالن سرپوشیده دوومیدانی از طرح های اولویت دار استان هستند و باید هرچه سریعتر برای تکمیل آنها تلاش کرد.

وی گفت: این طرح های هم اینک بعد از سالها به پیشرفت فیزیکی ۴۵ و ۳۵ درصدی رسیده اند و باید تلاش های بیشتری برای تکمیل آنها تا سال آینده صورت گیرد.دکتر محمدی افزود: تخصیص اعتبار برای روستاها و افتتاح زمین چمن مصنوعی در ۱۰ نقطه استان از جمله درخواست های ما است که امیدواریم با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان دستورهای لازم در این زمینه صادر شود.

 

 

 

نظر شما