آغاز برداشت سیر از ۶۰ هکتار از اراضی چالدران

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۸۰۱۵۹
آغاز برداشت سیر از ۶۰ هکتار از اراضی چالدران
مدیر جهاد کشاورزی چالدران با اشاره به تغییر الگوی کشت در این شهرستان با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی گفت: امسال کشاورزان در این شهرستان برای سومین سال پیاپی اقدام به کشت سیر کرده و ۶۰ هکتار ازاراضی زراعی برای این محصول در نظر گرفته شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حسن جلالی افزود: از این میزان اراضی زیر کشت براورد می شود، بیش از ۶۰۰ تن محصول سیر برداشت شود.

وی اضافه کرد: راندمان کشت سیر در سال جاری نسبت به سال گذشته بهبود یافته و به طور متوسط از هر هکتار ۱۰ تن سیر برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه سیر تولیدی در این شهرستان ارگانیک است، ادامه داد: به همین علت بازار خوبی در انتظار سیر تولیدی در این منطقه است.

جلالی گفت: این شهرستان بیش از ۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۲۸ هزار هکتار آن آبی و مابقی آن دیم بوده و قیمت مناسب محصول در بازار، وجود زمین های حاصل خیز و داشتن شرایط خوب آب و هوایی در منطقه کشاورزان را به کاشت سیر ترغیب کرده است.

وی افزود: انتقال تجربه های ارزنده و کارشناسی مهندسان جهادکشاورزی و برگزاری کلاس های ترویجی و راهنمایی برای کشاورزان این شهرستان در تغییر ذائقه کشت سیر به جای دیگر محصولات کشاورزی موثر بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز