پاسخ کلیه سوالات متداول دقیقه ۹۰ درمورد کارت سوخت!

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۵:۰۲:۵۸
کد خبر: ۸۸۰۵۴۹
پاسخ کلیه سوالات متداول دقیقه ۹۰ درمورد کارت سوخت!
کارت سوخت تا چند روز آینده دوباره به چرخه توزیع سوخت باز خواهد گشت. در این میان عده‌ای هستند که کارت‌های سوخت خود را گم کرده‌اند یا هنوز آن را تحویل نگرفته‌اند یا آنکه خودروی آنها قولنامه‌ای است. در این گزارش به سوالات متداول کسانی که برای دریافت کارت سوخت شرایط خاص دارند و هنوز کاری تا الان انجام نداده اند پاسخ خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت کلانشهر‌های تهران، کرج، تبریز و اصفهان، هفته آینده اجرایی خواهد شد. با توجه به اجرای مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی برای الزامی شدن عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی از بیستم مردادماه98 ، لازم است مالکان خودرو و موتور سیکلت که دارای کارت هوشمند سوخت شخصی هستند، به منظور شناسایی مشکلات احتمالی و کسب اطمینان خاطر از صحت عملکرد کارت سوخت، در روزهای آینده حداقل یک نوبت سوختگیری از طریق کارت‌های سوخت شخصی خود انجام و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، موارد را به سامانه ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند.

در این گزارش به چند سوال اساسی در مورد کارت سوخت پاسخ داده و حالت‌های مختلفی که ممکن است برای دارندگان خودرو پیش بیاید را بررسی کرده است.

ارائه کارت سوخت به رانندگان تاکسی چگونه است؟

با اجرای طرح کارت سوخت، تمامی تاکسیرانان شهر تهران برای دریافت، فعال سازی و صدور کارت المثنی و حتی تغییر رمز کارت سوخت می‌بایست دارای پروانه هوشمند معتبر باشند. کارت سوخت تنها برای تاکسیرانانی صادر می‌شود که فعالیت مستمر دارند و مورد تأیید سازمان تاکسیرانی است.

چگونه کارت سوخت خود در اداره پست را ردیابی کنیم؟

عمده کارت‌هایی که در باجه معطله پست مانده به این دلیل که تولید و ساخت و صدور این کارت‌ها با تغییر انجام شده، عمدتا مربوط به کسانی است که آدرسشان عوض شده است. حدود ۷۰۰ هزار کارت هوشمند سوخت به درب منازل شهروندان ارسال شده که به دلیل حضور نداشتن یا هر دلیل دیگر به اداره‌های پست برگشت داده شدند.

بهترین روش برای دسترسی سریع به کارت‌های سوخت، ورود کد رهگیری ۲۰ رقمی ثبت شده در قبض پستی، در قسمت رهگیری مرسولات سایت شرکت ملی پست به آدرس www.post.ir است. متقاضیان می‌توانند پس از اطلاع از محل دقیق نگهداری کارت سوخت خود با در دست داشتن مدارک شناسایی خودرو و مالک خودرو، به آدرس ذکر شده مراجعه و کارت سوخت خود را دریافت کنند.

همچنین متقاضیان می‌توانند در صورت تمایل از گزینه ارسال مجدد کارت سوخت در بخش رهگیری مرسولات سازمانی استفاده کنند.

اگر پس از ۲۰ مردادماه، فردی کارت سوخت نداشته باشد چه باید بکند؟

اگر پس از ۲۰ مردادماه، فردی کارت سوخت نداشته باشد، تنها راهکاری که برای آن‌ها وجود دارد این است که از سامانه دولت همراه استفاده کند یا می‌توانند به پلیس+۱۰ مراجعه کنند، ضمن این‌که برای مدت محدودی نیز می‌توانند از کارت جایگاه‌دار استفاده کنند.

آیا اتصال کارت بانکی به کارت سوخت اجرایی می‌شود؟

 اتصال کارت بانکی به کارت سوخت فعلا اجرایی نمی‌شود زیرا کارت بانکی زمانی قابلیت اجرایی دارد که سهمیه‌بندی اعمال شود و در حال حاضر نیز برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی بنزین وجود ندارد.

چطور کارت سوخت المثنی بگیریم؟

مالک خودرو یا وکیل قانونی متقاضی باید با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو یا وسیله نقلیه به یکی از دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت (مراکز پلیس+۱۰) مراجعه کنند.

در تمامی مراحل حضور مالک یا وکیل قانونی الزامی است و مدارک هویتی مالک برای درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت برای اشخاص حقیقی شامل این می‌شود که یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه و برای اشخاص حقوقی شامل معرفی‌نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده می‌شود.

وضعیت مالکان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های قولنامه‌ای برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی

مالکان خودرو و موتورسیکلت و مالکان خودرو‌های قولنامه‌ای برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می‌توانند همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ و پس از ارائه اسناد قطعی نقل و انتقال نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

اگر کارت سوخت خود را گم کرده باشیم چه باید بکنیم؟

با مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی (www.mob.gov.ir) یا دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه از چهار طریق سامانه خدمات همراه دولت، ایران اپس، کافه بازار و اپ استور یا در غیر این صورت با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ می‌توان ثبت نام کرد.

در صورتی که کارت سوخت داشته باشیم، اما رمز آن را فراموش کرده باشیم چکار کنیم؟

مالکان خودرو یا موتور سیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده‌اند، امکان بازیابی رمز برای آن‌ها فراهم شده است و نیاز به ثبت نام کارت المثنی ندارند. چهار رقم آخر کد ملی مالک خودرو رمز پیش فرض همه کارت‌های سوخت است. 

کارت سوخت خودروهایی که تازه پلاک شده‌اند

خودروهایی که تازه پلاک شده‌اند، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آنها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند. به علت عدم مراجعه مالکان این دسته از خودروها، کارت های سوخت آنها در دفاتر پستی موجود است.

***شماره تلفن پیگیری کارت سوخت

اگر در گروه‌های بالا قرار ندارید یا سوالی جدیدی درباره وضعیت کارت سوخت دارید، بهتر است برای دریافت اطلاعات تکمیلی با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز