سالاری:

صنایع دستی و برنامه های فرهنگی با گردشگری تلفیق نشده است

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۴:۵۳:۲۰
کد خبر: ۸۸۰۶۲۹
صنایع دستی و برنامه های فرهنگی با گردشگری تلفیق نشده است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: باید سه حوزه صنایع دستی، برنامه های فرهنگی با گردشگری در کنار هر ابنیه تاریخی و مکان معروف استان همزمان حضور داشته باشدتا وقتی گردشگر از این اماکن بازدید می کند با صنایع دستی نیز آشنا شود خریداری کنند و فرهنگ جامعه نیز به آنها منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی تخصصی راهنمای گردشگری ۲۴ پایگاه جهانی کشور که با حضور سوتکوفسکی نماینده دفتر منطقه ای سازمان جهانی یونسکو در هتل لاله بیستون، بر برنامه هایی برای پرکردن اوقات فراغت گردشگران بعد از یک ساعت بازدید از ابنیه تاریخی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید در کنار اماکن تاریخی به فکر راه اندازی اماکن تفریحی - رفاهی مانند راه اندازی بازار صنایع دستی، کافی شاپ ها و گرو های موسیقی و غیره باشیم تا گردشگران وقتی به دیار ما می آیند لذت ببرند و جذب شوند.

وی در ادامه یکی از مشکلات حوزه گردشگری استان را تلفیق نبودن حوزه صنایع دستی، برنامه های فرهنگی با گردشگری دانست و گفت: باید این سه حوزه در کنار هر ابنیه تاریخی و مکان معروف استان باید همزمان حضور داشته باشدتا وقتی گردشگر از این اماکن بازدید می کند با صنایع دستی نیز آشنا شود خریداری کنند و فرهنگ جامعه نیز به آنها منتقل شود.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود بر مشارکت مردم و نهادهای مردم نهاد برای جذب و حفظ آثار تاریخی تاکید کرد و اظهار داشت: منابع اقتصادی دولتی برای فراهم کردن زیرساخت ها و حفاظت از تمام آثار تاریخی محدود است و باید با سیاست گذاری های درست از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ثبت آثار تاریخی نباید برای مردم محدودیت ایجاد کند، گفت: در برخی از موراد مردم به دلیل محدودیت ساخت و ساز، مغازه ها و برنامه های پیرامون ثبت آثار تاریخی دچار مشکل می شوند و از این اتفاق خوشحال نیستند بنابراین باید شرایطی فراهم کنیم که از ثبت آثار تاریخی مردم بهره مند شوند و در راستای حفظ و جذب گردشگر تلاش کنند نه اینکه به خاطر ورود مردم فنس کشی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بیان داشت: فاصله شهرهای کرمانشاه از ورودی شهر کنگاور تا خسروی هر کدام 30 کیلومتر است هر کدام به اندازه سفر یک کاروان است که نشان از سابقه طولانی این استان در طول تاریخ بشریت است.

سالاری در ادامه به هم نوازی موسیقی تنبور این دیار، رقص کردی و آیین های عزا و عروسی کرمانشاه را نشان از فرهنگ اجتماعی قوی این دیار برشمرد و بیان داشت: کرمانشاه پر از فرهنگ غنی اجتماعی است که می توان از این فرهنگ غنی در راستای حفظ آثار تاریخی استفاده کنیم.

وی در ادامه آموزش صحیح و درست راهنماییان گردشگر را برای جذب گردشگر و معرفی استان به کشور و جهان بسیار با اهمیت دانست و ابراز امیداوری کرد از این کارگاه های آموزشی برای پرورش راهنماییان و چگونه رفتار برای جذب گردشگر را استان استفاده بهره خوبی برای میزبانی همایش جهانی گردشگری جهانی 2020 ببریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز