گزارش برنا از همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی

همایش های عرصه یادگیری چرا سودمند هستند؟

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۴:۵۲:۴۹
کد خبر: ۸۸۰۶۵۶
همایش های عرصه یادگیری چرا سودمند هستند؟
تمام تغییرات مثبت نیازمند یک فرایند انتقال است، از تجربیات تا علم، این فرایند اگر در چرخه دانشگاهی قرار بگیرد طولانی تر از آنچه که بخواهیم تصور کنیم صورت می گیرد اما همایش ها این کمک را به جامعه هدف می کنند تا بسیار سریع تر از حد معمول تجربیات و علم شخصیت ها و اساتید راحت تر منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، شاید نخستین سوالی که یک مخاطب از خود می پرسد این است که برگزاری همایش آن هم در عرصه یادگیری چه فایده ای دارد، ما اگر برگردیم به دوره های گذشته سطح فراگیری میان کارگران تا مدیران را مورد بررسی قرار بدهیم متوجه خواهیم شد هرچقدر زمان روبه جلو رفته است میزان کارایی و توانمندی نیز افزایش یافته، به این معنا که سطح یادگیری نیز تغییر کرده و بالاتر از سطح پیشین قرار گرفته است، تمام این تغییرات مثبت نیازمند یک فرایند انتقال است، از تجربیات تا علم، این فرایند اگر در چرخه دانشگاهی قرار بگیرد طولانی تر از آنچه که بخواهیم تصور کنیم صورت می گیرد اما همایش ها این کمک را به جامعه هدف می کنند تا بسیار سریع تر از حد معمول تجربیات و علم شخصیت ها و اساتید راحت تر منتقل شود و این موضوع موجب تسریع در بالا رفت سطح کیفی و یادگیری می شود، برای همین منظور از سال ۸۱ تا کنون ۱۴ دوره کنفرانس توسعه منابع انسانی در تهران و ۲۰ همایش عرصه یاد گیری در استان‌های کشور تنها توسط سازمان مدیریت صنعتی برگزار شده که طی آن ۹۸۶ تجربه و ۳۷۸۵ مقاله به دبیرخانه کنفرانس واصل شده است که از این تعداد بالغ بر ۶۵۰ تجربه و مقاله در رویداد‌های مذکور ارائه شده است.

همچنین ۱۸ هزار نفر از اساتید و متخصصین وصاحبنظران و علاقمندان به حوزه مدیریت منابع انسانی در این رویداد‌ها شرکت کرده اند که حاصل آن بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر ساعت آموزش و یاد گیری بوده است. حدود ۶۰ درصد از شرکت کنندگان از بخش خصوصی، ۴۰ درصد از بخش دولتی و ۳۰ درصد هم از جامعه بزرگ زنان کشور بوده است.

پس از این ها امسال لطف بزرگی در حق جامعه کرمانشاه شد آن هم برگزاری بیست و یکمین همایش “عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی ایران” با موضوع ” توسعه قابلیت های مدیریت منابع انسانی بود که در رویارویی با چالش های سال ۱۳۹۸″ با تمرکز بر مسئولیت اجتماعی شرکت (سازمان و کارکنان) با حضور مقامات استانی و مدیران ارشد، سیاستگذاران، متخصصان و کارشناسان منابع انسانی سراسر کشور روز‌های ۹ و ۱۰ مرداد ماه در کرمانشاه برگزار شد.

بهتر است که بدانید در این همایش ضمن ارائه ۱۵ تجربه داخلی در حوزه منابع انسانی ، سه تجربه بین المللی در این حوزه نیز به اشتراک گذاشته شد.

در این رابطه ابوالفضل کیانی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی کشور گفته است که این همایش به منظور عرصه یادگیری چالش های منابع انسانی در شرایط بحرانی برای کارایی بهتر سازمان ها در ۹ و ۱۰ مرداد ماه در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد که یکی از دلایل انتخاب استان کرمانشاه به عنوان میزبان این همایش به این دلیل بوده که در دو سال گذشته این استان بحران های مختلفی را تجربه کرده که با مدیریت شایسته استاندار کرمانشاه بحران به خوبی مدیریت شده است.

او بیان کرد که دلیل دوم نقش مسئولیت اجتماعی شرکتی( CSR ) می باشد که پس از چالش ها و حوادث در جامعه به وقوع می پیوندد و اهمیت آن در مدیریت بحران های استان کرمانشاه نیز موثر بوده است.

کیانی در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد سازمان های هیبربدی پرداخت و اضافه کرده که برای ماندگاری سازمان ها بایستی وابستگی سازمانی و سنتی بودن کنار گذاشته شود در غیر این صورت سازمان دچار ناکارآمدی شده و ارزش رقابتی خود را از دست می دهد.

کیانی گفته برای مانایی سازمان ها بایستی علاوه بر کارها و برنامه های روزانه سنتی خود باید به دنبال کشف و بهره برداری از افق های جدید نیز باشیم.

 او تاکید کرده است که مدیران و سیاست گذاران بایستی ویژگی های خاصی داشته باشند یعنی مدیر باید بتواند بین شیوه های زندگی سالم و پایدار تعادل ایجاد کند و به مسائل زیست محیطی نیز آگاه باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی کشور از مقایسه سازمان سنتی با سازمان هیبربدی گفت و ادامه داد که در سازمان های سنتی رابطه خطی بوده و بر مبنای بازار فروش سنتی می باشد اما در سازمان های هیبربدی اصالت جامع بر محیط زیست بوده و رابطه بر منافع دو جانبه بوده و بازارها رقابتی و ایجاد روابط متقابل سودمندی می باشند.

گفتنی است این همایش با حضور مدیران منابع استانی به مدت دو روز در ۹ و ۱۰ مرداد ماه در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز