در گفتگو با سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مطرح شد؛

حتی یک مورد طلاق هم برای استان مازندران زیبنده نیست

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۶:۲۸:۲۱
کد خبر: ۸۸۰۷۴۰
حتی یک مورد طلاق هم برای استان مازندران زیبنده نیست
محمدرضا ییلاقی اشرفی در گفتگویی به مناسبت هفته ازدواج و با اشاره به تعداد ازدواج و طلاق‌های صورت گرفته در مازندران گفت: حتی یک مورد طلاق هم برای مازندران زیبنده نیست.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ محمدرضا ییلاقی اشرفی، سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران، ازدواج را مهمترین تصمیم سرنوشت ساز جوانان دانست و گفت : از ۱۲ مرداد مصادف با یکم ذی الحجه، سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، الی ۱۸ مرداد به‌عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده که اداره کل ورزش و جوانان و معاونت فرهنگی و جوانان این اداره کل در راستای وظایف محوله برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

ییلاقی اشرفی هدف از ویژه برنامه‌های هفته ازدواج را، موج آفرینی جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان در راستای ارزش‌های اجتماعی دانست و افزود: حمایت مادی و معنوی از جوانان در دستور کار این معاونت قرار دارد و از آنجایی که ماموریت معاونت فرهنگی و جوانان در مسئله ازدواج، حین و قبل از ازدواج را شامل می‌شود، برنامه‌ریزی برای مشاوره‌های مناسب و هدایت جوانان به سمت ازدواج موفق در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان با اشاره به اهمیت مراکز ازدواج و تعالی خانواده اظهار داشت: ۹ مرکز در شهرستان‌های نکا، ساری، قائمشهر، بابل، آمل، نوشهر، تنکابن و رامسر فعالیت می‌کنند و توصیه ما به جوانان اینست که از خدمات این مراکز جهت تحکیم ازدواج و خانواده بهره ببرند.

ییلاقی اشرفی تعداد ازدواج صورت گرفته در استان مازندران طی سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ را ۴۸۴۳ مورد دانست و گفت: متاسفانه طی همین زمان ۱۹۸۲ طلاق در استان ثبت شد و نشان می دهد وظایف نهادهای ذیربط در جهت تحکیم خانواده بسیار حساس و مهم است. البته در این مسئله اعتقاد داریم حتی آمار یک طلاق برای استان زیبنده نیست و نباید به وقوع بپیوندد.

وی در ادامه کمک مالی برای تسهیل ازدواج جوانان را بسیار مهم دانست و با تقدیر از عملکرد بانک‌های عامل در مازندران بیان داشت: در پرداخت تسهیلات ازدواج وضعیت استان به نسبت کل کشور مناسب تر است به گونه ای که نزدیک ۵۲ درصد درخواست کنندگان وام ازدواج دریافت کردند که این آمار در میانگین کشور حدود ۴۴ درصد است.

ییلاقی اشرفی برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها، تحقیقات علمی و دانشگاهی در جهت پائین آوردن آسیب‌های اجتماعی و طلاق در بین جوانان، برگزاری دوره‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی نهادهای تاثیرگذار درخصوص ترویج ازدواج آسان، برپایی نمایشگاه‌های تهیه ملزومات زندگی برای جوانان در شرف ازدواج و پیگیری مشکلات جوانان درخصوص تسهیلات حمایتی از جمله برنامه‌های تاثیرگذاری دانست که در افزایش میزان ازدواج و پایداری آن در استان تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: شرق پرس

نظر شما