در سه ماهه نخست سال۹۸

رشد چشمگیر سفر تور‌های گردشگری به اردبیل

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۳:۱۷:۴۷
کد خبر: ۸۸۱۰۷۶
رشد چشمگیر  سفر تور‌های گردشگری به اردبیل
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از رشد ۴۰۰ درصدی سفر تور‌های گردشگری به این استان در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش برنا،صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریاستان اردبیل در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان خلخال گفت: این آمار مربوط به تورهایی هستند که در مراکز اقامتی رسمی استان نسبت به اسکان اقدام کرده و نام آنها در لیست این مراکز به ثبت رسیده است.

او افزود: در سال‌های اخیر با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی دولت و یا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و با توجه به استقبال گردشگران خارجی بویژه گردشگران عرب زبان کشورهای حوزه خلیج‌فارس، اردبیل به یکی از مقاصد اصلی سفر تبدیل شده است. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان مورد استقبال اتباع خارجی بوده و بازدید گردشگران خارجی موزه‌ها نیز در چهار ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته داشته است. 

او یکی از دلایل رشد گردشگران خارجی را امنیت کشور و وجود جاذبه‌های متعدد و متنوع دانست و افزود: در استان اردبیل تبلیغات گسترده با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و تهیه و پخش جاذبه‌های گردشگری همراه با اطلاع‌رسانی گسترده این جاذبه‌ها از شبکه‌های تلویزیونی برون مرزی اثرات مثبتی در راستای رونق گردشگری خارجی داشته است. 

فرشی گفت: گردشگران خارجی استان اردبیل از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی به این استان سفر کردند و بیشترین بازدید توسط گردشگران اروپایی به ثبت رسیده است. 

او افزود: همچنین بسته‌های سفر آسان برنامه‌ریزی شده به منظور تسهیل و آسان کردن سفر به استان اردبیل توسط معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اردبیل تهیه شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد:  افزود: این بسته‌ها شامل تخفیفات مراکز اقامتی، آبدرمانی ها، مراکز پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی و تور می‌باشد.

فرشی تاکید کرد: همچنین در راستای خدمات بیشتر به مسافران و گردشگران پکیج سوغاتی‌های استان اردبیل نیز در قالب این بسته معرفی می‌شود.

 

 

 

نظر شما